Skip to main content
Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje, Izobraževalni center

Projekti

  • Aktualni projekti

    • Dvig digitalne kompetentnosti
      Dvig digitalne kompetentnosti

      Dvig digitalne kompetentnosti

      Namen projekta Dvig digitalne kompetentnosti je izboljšati kakovost in učinkovitost izobraževanja in usposabljanj ter spodbujati razvoj inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja, ki bodo prispevali k dvigu digitalnih kompetenc vodstvenih in strokovnih delavcev, otrok, učencev in dijakov.

      Cilj projekta je razvoj prožnejših oblik učenja s pomočjo učinkovite rabe digitalnih tehnologij v VIZ ter s tem spodbujanje strokovnih delavcev VIZ za reflektivno prakso, načrtovanje ter udejanjanje lastnega strokovnega razvoja (digitalnih strategij VIZ-a, digitalnih kompetenc strokovnih delavcev in otrok/učencev/dijakov).

       

      Preberi več

    • UNESCO pridružena šola (ASPnet)

      UNESCO pridružena šola (ASPnet)

      V šolskem letu 2020/21 je naša šola uradno postala šola kandidatka v mreži Unesco ASPnet (ASP mreži) pridruženih šol. V tem letu še nismo smeli uporabljati logotipa Unesco ASPnet pridruženih šol, promovirali pa smo našo kandidaturo in usmerjenost šole po Unesco smernicah in izobraževanje po 4 Delorsovih stebrih.

      V okviru projekta sodelujemo s šolami članicami ASPnet Unesco mreže na regionalnem in nacionalnem nivoju ter obeležujemo svetovne in mednarodne dneve pri različnih predmetih in izobraževalnih programih. Sodelujemo v projektih glede na poslanstvo in poklicno usmerjenost naše šole, izobraževalnih programov, aktualnost in trajnostno naravnanost.

      V šolskem letu 2020/21 smo obeležili tudi svetovni UNESCO teden umetnosti, ki poteka pod častnim pokroviteljstvom Slovenske nacionalne komisije za UNESCO. Pripravili smo 4 dogodke oziroma dejavnosti.

      V šolskem letu 2021/22 smo uradno postali šola članica in nadaljujemo s poslanstvom UNESCO organizacije in mreže ASPnet pridruženih šol.


      LDP UNESCO NA ŠOLI ZA HORTIKULTURO IN VIZUALNE UMETNOSTI CELJE 2020 / 2021

      TEDEN UMETNOSTI na Šoli za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje

      The Little Prince A STORY ABOUT THE QUARANTINE


      Letno poročilo koordinatorja Unesco šole_2023

      UNESCO_Nacionalno srečanje Unesco šol, Semič, Bela krajina_september 2022

       

      UNESCO vrt, 2023

      Dediščina v rokah mladih_Medloške platane


       

       

    • Projekt spodbujanje ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti mladih 2024/2025 – JP mladi 2024/25

      Projekt spodbujanje ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti mladih 2024/2025 – JP mladi 2024/25

      AKTIVNOST A: Izvajanje aktivnosti po metodologiji Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetništva (ZUIP)

      V šolskem letu 2024/25 prvič sodelujemo v projektu Spodbujanje ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti mladih (po JP MLADI), ki ga financira SPIRIT Slovenija. Sodelovali bomo z dvema izvedbama aktivnosti po metodi ZUIP (Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti), v katere bomo vključili dijake programov Hortikulturni tehnik (HT) in Aranžerski tehnik (AT) ter dijake programa Fotografski tehnik (FT). Oboji bodo v sklopu raznovrstnih in vsebinsko bogatih aktivnosti in delavnic pridobivali in usvajali ključne podjetniške veščine ter razvijali podjetniško idejo celovite ponudbe storitve šolskega parka. Rezultat aktivnosti, v katere bodo vključeni tudi zunanji mentor in gostje iz podjetij, bodo izdelani poslovni modeli Canvas. Skupno bo v projektu sodelovalo najmanj 30 dijakov HT in AT ter najmanj 30 dijakov FT. 

      Aktivnosti se bodo izvajale od 11. 9. do 25. 10. 2024, po dve oz. štiri ure tedensko.


      SPIRIT - 1. srečanje s strokovnjaki iz gospodarstva

      V torek, 17. 9. 2024 je v sklopu projekta Spodbujanje ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti mladih, ki ga financira SPIRIT Slovenija na naši šoli potekal dogodek z vključenimi strokovnjaki iz gospodarstva. Zunanja mentorica v projektu mag. Tatjana Štinek iz OOZS Celje in gostji, uspešni samostojni podjetnici so dijakom 4. AT in 4. HT ter dijakom 2. FT, ki sodelujejo v projektu, predale dragocene izkušnje in napotke za krepitev njihove podjetniške miselnosti. V sklopu dogodka so potekale tudi zanimive, praktične delavnice timskega dela, kreativnega razmišljanja in generiranja idej.


      SPIRIT - 2. srečanje s strokovnjaki iz gospodarstva

      V sredo, 2. 10. 2024 je v sklopu projekta Spodbujanje ustvarjalnosti, podjetnosti in inovativnosti mladih, ki ga financira SPIRIT Slovenija na naši šoli potekal že drugi dogodek z vključenimi strokovnjaki iz gospodarstva. Dijaki 4. AT in 4. HT ter dijaki 2. FT so pod okriljem zunanje mentorice v projektu mag. Tatjane Štinek iz OOZ Celje in gostov - podjetnika in predavatelja doc. dr. Gregorja Jagodiča ter podjetnice Biserke Kisić razvijali svoje podjetniške ideje promocije šolskega parka po metodologiji Z ustvarjalnostjo in inovativnostjo do podjetnosti. Spoznali so poslovni model Canvas in ga preizkusili na realnih primerih; zakonitosti in praktično rabo orodij digitalnega marketinga in umetne inteligence ter sodelovali v zabavnih delavnicah učinkovite komunikacije.


       

    • Digitalno je zmagovalno

      Digitalno je zmagovalno

      Digitalno je zmagovalno

      Obdobje trajanja projekta: september 2024 – junij 2026

      Projekt "Digitalno je zmagovalno" ali krajše “Digizmaga«  je projekt, ki bo prispeval k trajnostnemu razvoju digitalnih kompetenc dijakov in študentov, prenosu teh veščin v delovno okolje in vsakdanje življenje ter prispeval k pospešenemu razvoju pedagoške stroke na tem področju.

      Cilji projekta in predvideni rezultati so:

      • Krepitev obstoječih in usvajanje novih digitalnih kompetenc dijakov in študentov.
      • Ustvarjanje novih digitalnih vsebin in uporaba digitalnih orodij.
      • Aktivno sodelovanje učiteljev pri izmenjavi znanj in prakse.
      • Priprava in objava učnih scenarijev.
      • Vzpostavitev inovativnih oddelkov, kjer se izvajajo aktivnosti pri najmanj treh predmetih
      • Izvedba tednov dejavnosti kot diseminacija projektnih aktivnosti.
      • Sodelovanje zunanjih partnerjev v posameznih projektnih aktivnostih.

      V okviru projekta bosta poleg evalvacije napredka dijakov in študentov pripravljena in izboljšana metodologija in instrumentarij za merjenje napredka digitalnih kompetenc učečih.

      Projekt vodi Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, sodelujoče partnerske šole pa so:

      1. Šolski center Slovenske Konjice-Zreče
      2. Šolski center Slovenj Gradec, Gimnazija Slovenj Gradec
      3. Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje
      4. Strokovni izobraževalni center Alme M. Karlin
      5. Grm Novo mesto - Center biotehnike in turizma, Kmetijska šola Grm in biotehniška gimnazija
      6. Grm Novo mesto - Center biotehnike in turizma, Srednja šola za gostinstvo in turizem
      7. Šolski center za pošto, ekonomijo in telekomunikacije Ljubljana, Srednja tehniška in strokovna šola
      8. Srednja medijska in grafična šola Ljubljana
      9. Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Gimnazija in veterinarska šola
      10. Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Živilska in naravovarstvena šola
      11. Biotehniški izobraževalni center Ljubljana, Višja strokovna šola

      Cilj sodelovanja naše šole v projektu je opremiti 20 dreves v šolskem parku s QR kodami s pripadajočimi opisi in fotografijami v različnih letnih časih na izdelani spletni strani. V sklopu projekta bomo oblikovali inovativne oddelke, v katere bodo vključeni dijaki programov Hortikulturni tehnik (HT), Aranžerski tehnik (AT) in Fotografski tehnik (FT). V prvem šolskem letu bomo vključili 3 inovativne oddelke s skupaj 60 dijaki. Dijaki HT bodo zadolženi za pripravo opisa drevesnih vrst, dijaki FT za pripravo slikovnega materiala drevesnih vrst in dijaki AT za pripravo spletne stani in generiranje QR kode. Dijaki bodo na koncu vključeni v postopek testiranja in uporabe QR kod.

      Razvijali bomo naslednje digitalne kompetence dijakov:

      • informacijska pismenost,
      • podatkovna pismenost,
      • ustvarjanje digitalnih vsebin in
      • uporaba digitalnih orodij.

      Poleg krepitve digitalnih kompetenc bomo razvijali interdisciplinarne veščine dijakov (kritično razmišljanje, reševanje problemov, timsko delo, komunikacija in ustvarjalnost) ter udejanjali medprogramsko in medpredmetno povezovanje (aranžerstva, fotografije in hortikulture).

      V vseh fazah izvajanja projekta opremljanja šolskega parka s QR kodami in izdelave spletne strani bodo učna snov in naloge zastavljeni tako, da bodo vsebinsko in časovno sovpadale z naravnimi zakonitostmi in menjavo letnih časov. Temu se bo prilagajala tudi časovnica projekta in načrtovani dnevi aktivnosti.

      Projekt “Digitalno je zmagovalno” je projekt, ki je nastal na podlagi javnega razpisa MVI in je sofinanciran s sredstvi Sklada za okrevanje in odpornost.

    • Mreženje šol za kakovost - Zavod RS za šolstvo

      Mreženje šol za kakovost - Zavod RS za šolstvo

      Posebna naloga: Mreženje šol za kakovost

      Naša šola v šolskem letu 2022/23 sodeluje pri posebni nalogi Zavoda republike Slovenije: Mreženje šol za kakovost.

      Namen naloge je podpora vzgojno-izobraževalnim zavodom (vrtcem, osnovnim šolam, srednjim šolam) pri izboljševanju procesa samoevalvacije in implementacija Zbirke kakovost ter spodbujanje mreženja med šolami.

      V okviru te naloge bomo sledili ciljem:

      1. Povezovanje razvojnih ciljev šole s standardi in kazalniki,
      2. Diskusija o merilih ter razvoj podrobnejših meril kot osnova za ugotavljanje doseganja ciljev,
      3. Razvoj pristopov za zbiranje in analizo podatkov,
      4. Izboljšanje procesa samoevalvacije na podlagi individualne in kolegialne povratne informacije (ZRSŠ šolam).

      Na šoli bomo v okviru te naloge zasledovali dva cilja:

      1. Izboljšati želimo gibalne sposobnosti dijakov s poudarkom na izboljšanju kondicije rok in trupa.
      2. Okrepiti želimo medsebojne odnose in spoštljivo komunikacijo na šoli med dijaki in med dijaki in učitelji.

       

       

    • Projekt Rastem s knjigo
      Projekt Rastem s knjigo

      Projekt Rastem s knjigo

      Projekt Rastem s knjigo izvajamo od leta 2009. "Rastem s knjigo" je nacionalni projekt, ki ga organizirajo Javna agencija za knjigo RS, Združenje slovenskih splošnih knjižnic, Ministrstvi za šolstvo in šport ter za kulturo RS v sodelovanju z Društvom slovenskih pisateljev, Zavodom za šolstvo RS in Društvom šolskih knjižničarjev Slovenije.

      Vsako leto je izbrano delo avtorja slovenskega mladinskega leposlovja. Delovna skupina, ki vključuje predstavnike sodelujočih institucij, pripravi natančne informacije o izvajanju projekta za šole in knjižničarje, v sodelovanju z založnikom in avtorji, ter promocijsko gradivo in predstavitveni filma za obe deli. 

      Uradni začetek projekta je vsako leto 8. septembra ob mednarodnem dnevu pismenosti.

      Namen projekta je dvig motivacije za branje med mladimi in seveda obiska splošnih knjižnic, spodbujanje založnikov, da v založniške programe vključijo domače avtorje mladinske literature in promocija domačih avtorjev mladinske literature. Spletna stran projekta Rastem s knjigo je: http://www.jakrs.si/bralna-kultura/rastem-s-knjigo

    • Projekt EKO ŠOLA

      Projekt EKO ŠOLA

      Naša šola je vključena v mednarodni program Ekošola, ki na enem mestu združuje:

      • orodje za učinkovit razvoj in izvajanje okoljskih vsebin po metodologiji sedmih korakov v vzgojno-izobraževalnih ustanovah v programu Ekošola,
      • eko skladovnico, zbirko dobrih okoljskih praks v programu Ekošola in okoljskih primerov drugih ustanov, društev in organizacij.


      ŠOLSKO LETO 2021/2022

      NAČRT DELA ZA LETO 2021-22

      Regijsko tekmovanje Ekokviz 2022

      V ponedeljek 10.januarja 2022 so se naši dijaki: Anže Kadunc, 4.dHT, Jaka Stropnik, 5.dHT in Tjaša Kajić, 3.AT udeležili regijskega tekmovanja Ekokviz. Tekmovanje je potekalo na daljavo. Tematika je bila evropska kohezijska politika. Omenjeni dijaki so dosegli solidno število točk in jim zato izrekam čestitke.

      Andreja Gerčer,  šolska mentorica tekmovanja

      EKOKVIZ, december 2021

      Dijaki naše šole so se v petek, 10.12., udeležili šolskega tekmovanja Ekokviz, ki poteka v sklopu projekta Ekošola. Temi sta bili zahtevni in sicer: evropska kohezijska politika in energetika.

      Najboljše rezultate so dosegli: Anže Kadunc, Karolina Ciglar , oba dijaka sta iz 4. dHT in Tjaša Kajić iz 3.AT. Omenjeni dijaki gredo na regijsko tekmovanje. Tudi ostali sodelujoči so dosegli visoko število točk.

      Čestitke vsem

      Čistilna akcija 18. 3. 2022

      Potekala je v okviru čistilne akcije mestne občine Celje. Udeležili smo se je vsi dijaki in učitelji šole.

      Organizirani v skupine smo očistili bližnjo okolico šole, uredili območje ob šolskem športnem igrišču in  šolski park. Odpadke pa smo pobrali tudi na površinah, ki obdajajo šolsko posestvo, ob poti, ki vodi od šole proti mestnemu središču, ob poti do reke Savinje in ob Savinji do Petrovč. Pobrane odpadke smo ločeno zbirali v rumenih in črnih vrečah in jih odlagali na ekološkem otoku pri šoli.

      POROČILO ZA ŠOLSKO LETO 2021-2022


      ŠOLSKO LETO 2022/2023

      NAČRT DELA ZA ŠOLSKO LETO 2022/2023

      EKOKVIZ - februar 2023

      Dijaka Anže Zavrl, 4.dHt in Tjaša Kajič, 4. AT sta se 22. 2. 2023 udeležila državnega tekmovanja Eko kviz. Oba sta se odlično odrezala. Anže je prejel bronasto priznanje, Tjaša pa srebrno priznanje.

      Obema iskreno čestitamo.

      mentorica Andreja Gerčer


       
      ALTERMED 2023 - PRIPRAVA RAZLIČNIH VRST KRUHA NA SLOVENSKEM
       
      V okviru sejma Altermed & GreenVita, ki je namenjen zdravemu načinu življenja in samooskrbi je sodelovala tudi naša šola. Med ostalimi ekošolami smo se predstavili s Pripravo različnih vrst kruha na slovenskem.
       

      POROČILO ZA ŠOLSKO LETO 2022-2023


      ŠOLSKO LETO 2023/2024

      EKOAKCIJSKI NAČRT 2023/2024

      POROČILO za šolsko leto 2023/2024



    • Projekt Erasmus+ »Water Management«

      Projekt Erasmus+ »Water Management«

      V projekt z naslovom “Water management and renewable energy in horticultural education. Bio-Ret-Energy” je poleg naše šole, Šole za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje, vključenih še 5 partnerskih šol iz Belgije, Češke, Poljske, Španije in Francije.

      Upravljanje z vodami in obnovljivimi viri energije v hortikulturnem izobraževanju oz. Bio-Ret-Energy se nanaša na evropski zeleni dogovor, katerega cilj je, da postane EU območje s čistim okoljem, cenejšo energijo, pametnejšim upravljanjem naravnih virov, vključno z vodo, in ustvarjanjem novih delovnih mest. Prav upravljanje vodnih virov in obnovljivih virov energije v vrtnarstvu, je prednostna naloga Evropskega zelenega dogovora.

      Glavni cilji projekta so:

      • analiza in identifikacija vodnih virov ob podnebnih spremembah in izgubi biotske raznovrstnosti,
      • oblikovanje prednostnih nalog in strategij za boj proti pomanjkanju vode v EU,
      • ustvarjanje novih rešitev in izobraževalnih vsebin o gospodarjenju z vodnimi viri,
      • izvedba inovativnih rešitev za bioretenzijo in namakanje s podporo obnovljivih virov energije.

      Projekt bo trajal 3 leta, od 1. 9. 2023 do 31. 8. 2026. Vsaka šola bo v okviru projekta organizirala tudi enotedenski seminar, na katerem bodo dijaki ter njihovi mentorji izmenjevali svoje kompetence, veščine in izkušnje. S skupno analizo, identifikacijo in razvojem strategij in prednostnih nalog želimo povečati znanje in ozaveščenost ljudi, tako o podnebnih spremembah, kot o pomenu trajnostnega razvoja v hortikulturi, s poudarkom na vodnih virih.

      Koordinatorici projekta: Romana Špes in Lidija Oblak


      Češka, kot je še ne poznamo

      V tednu od 15.4.2024 do 20.4.2024 je na srednji  poklicni šoli v Rajhradu na Češkem potekal seminar v okviru projekta Erasmus + z naslovom, Upravljanje z vodami, v katerega so poleg države gostiteljice vključene srednje šole z izobraževalnim programom iz področja hortikulture: Poljske, Francije, Španije, Belgije in Slovenije. Projekt je triletni in poteka že od začetka septembra 2023. S projektom želimo članice opozoriti na vse bolj vidne klimatske spremembe, s katerimi se soočamo in želimo poiskati primerne trajnostne rešitve tudi s hortikulturnega stališča. 

      Že v popoldanskih urah prvega delovnega dne smo ob prihodu predstavili izobraževalne programe posamezne šole in tudi problem klimatskih sprememb ter nakazali, v kateri smeri bi lahko iskali rešitev. V treh letih se bodo zvrstili podobni seminarji na vseh šolah udeleženkah v projektu. Češka šola je kot prva v izvedbi aktivnosti osvetlila problem iz naravovarstvenega stališča in nam je v zanimivem tednu ponudila različne poglede na urejanje okoljske problematike.

      V torek, 16. 4. 2024,  je bila zanimiva predstavitev primera razvoja krajine južne Moravske od pravdanine do današnjih dni, kjer smo si v okviru predstavitve v nadaljevanju ogledali še izkopanine mamuta.

      V bližini Prage smo si v sredo ogledali Observatorij Košetice, češko astrološko postajo. Poleg standardnih meritev temperature, svetlobe, relativne vlage zraka in tal, jakosti vetra, ter drugih meritev opravljajo še meritve ozona, ogljika, dušika, aluminija in kot edini v Evropi tudi količino živega srebra. Predstavili so nam različne aparature in metode merjenja. Na postaji merijo tudi  odboj svetlobe od tal in meritev difuzne svetlobe, ki v največji meri vpliva na aktivnost fotosinteze.
      Z različnimi spektrometri merijo kemično in fizikalno sestavo aerosolov, ki imajo negativno ali pozitivno delovanje na atmosfero.  Vse omenjene meritve opravljajo na 4 različnih višinah, ki jih omogoča stolp, visok 250 m.

      Spremljanje različnih parametrov je pomembno za kmetijstvo, ohranjanje zdravja ljudi, živali in rastlin ter spremljanje klimatskih sprememb.

      V drugem delu dneva smo si ogledali tako imenovani "mrtvi gozd", ki je pomembno spremenil krajino. Gozd, kjer je pred leti prevladovala smreka, je izsekan zaradi napada lubadarja. Na prerazmnožitev  lubadarja so vplivale suše v zadnjih letih in nepravilno gospodarjenje z gozdovi. Dan smo zaključili s pozitivnim zaključkom, saj je tudi v tem primeru narava najboljša rešiteljica;  gozd se uspešno tudi sam obnavlja. 

      V četrtek, 18. 4. 2024, smo pozornost namenili nepravilnostim, ki so nastale zaradi intenzivnega poljedelstva. Prva postojanka je bila Uherskeźho hratdište, kjer smo si ogledali  posledice sprememb porečij. Zaradi melioracij reka Morava v tem delu konstantno poplavlja. Nato smo se odpeljali do kmetije v Blatnički, ki leži na strani Belih Krpatov tik ob slovaški meji, kjer so nam prikazali napake monokulturnega kmetovanja. Zemlja je iztrošena, brez zadostne količine organske snovi, je brez strukture in ni sposobna zadržati dovolj vode. Z zasaditvijo visokodebelnih sadnih vrst na travnih površinah in zelenimi pasovi med njivami, so se vrnile živali, ki so potrebna za ekološko ravnotežje. V drugem delu smo se sprehodili po vrtovih  gradu v Lednicah.

      Zadnji dan seminarja smo na šoli v Rajhradu izdelovali  zelene strehe na pripravljeni podkostrukciji. Zelene strehe dokazano blažijo podnebne razmere, imajo okrasna vrednost, nižajo zračno temperaturo, pripomorejo k večji biodiveriteti in so dober izolator, prav tako pa v ekstremnih podnebnih razmerah; ob pojavu neurij, blažijo pritisk na infrastrukturo. Poznamo različne tipe zelenih streh: ekstenzivne, polintenzivne ter intenzivne strehe. Na koncu nas je čakala evalvacija seminarja in zaključno druženje.

      Na seminarju so se med udeleženci stkale pristne vezi; dijaki in mentorji smo med sabo izmenjali strokovne in pedagoške izkušnje. Pri ogledih smo spoznavali kulturne in zgodovinske lastnosti krajine, ki nas je očarala z več hektarskimi polji oljne ogrščice, z drevoredi, ki omejujejo tako glavne kot lokalne ceste ter jezikom, ki daje občutek, kot da si v pravljici. FOTOGALERIJA

      Zapisala: Romana Špes

       


      Langenlois – mesto vrtnarstva in vinogradništva

      V času od 2. 4. do 6. 4. 2024 je v avstrijskem Langenloisu potekal 18. seminar evropskih učiteljev hortikulture. Udeležilo se ga je 50 učiteljev iz 14 držav. S šole za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje sva se seminarja udeležili Veronika Cvetko in Lidija Oblak.

      Langenlois je mesto ob reki Kamp v avstrijski deželi Spodnja Avstrija. Slovi po svoji pridelavi vina in velja za največjo vinorodno okrožje Avstrije. Kraj je obdan s številnimi vinogradi in vsa vinska mesta, ki spadajo v občino Langenlois, so vredna obiska.  

      V kraju domuje vrtnarska šola (Gartenbauschule Langenlois), naša gostiteljica. Šolo obiskuje približno 350 dijakov in je specializirana za izobraževanje in usposabljanje na področju vrtnarstva, cvetličarstva in krajinarstva. Ponuja tudi mojstrske izpite s področja oblikovanja vrtov. V sklopu šole smo si v sredo dopoldan ogledali šolsko vrtnarijo, dvorano za krajinarstvo ter učne in razstavne vrtove. Popoldan nas je pot vodila v bližnji Krems, kjer se nahaja priznano izobraževalno središče (Weinkompetenzzentrum Krems), ki ponuja širok spekter programov o vinogradništvu in vinarstvu.  

      V četrtek dopoldan je na šoli potekal redni letni občni zbor društva učiteljev hortikulture, na katerem smo pregledali delo v preteklosti in načrtovali delo za prihodnost. Popoldan nas je pot vodila v Schiltern, kjer smo obiskali semensko banko (Arche Noah Saatgutarchiv) in razstavni vrt z bogato zakladnico kulturnih rastlin. Društvo Arche Noah se osredotoča na ohranjanje biotske raznovrstnosti in dediščine rastlinskih vrst. Njihova glavna dejavnost je ohranjanje starih, tradicionalnih sort semen zelenjave, sadja, zelišč in drugih rastlinskih vrst ter spodbuja uporabo teh semen med kmetovalci, vrtnarji in ljubitelji vrtov. Obiskali smo tudi doživljajski vrt, Kittenberger Erlebnisgarten. Ta priljubljena turistična destinacija ponuja edinstveno doživetje za obiskovalce vseh starosti. Ponaša se z raznolikimi tematskimi vrtovi, kot so zeliščni vrtovi, cvetlični vrtovi, vrtovi z zelenjavo in sadjem ter številnimi drugimi atrakcijami. Poleg raznolikih vrtov območje vključuje tudi otroško igrišče, labirint, učno pot, živalski vrt in številne druge poučne in zabavne dejavnosti. Obiskovalci lahko uživajo v sproščujočem okolju, raziskujejo različne vrste rastlin in se veliko naučijo o pomenu varovanja narave in okolja.  

      V petek smo si ogledali drevesnico Hameter (Stauden Hameter), kjer grositično prodajajo več kot več kot 2000 različnih rastlin in imajo več kot 600 strank po celotni Avstriji. So odgovorni do narave in si življenja brez ekološke proizvodnje in trajnosti ne morejo več predstavljati. Trajnice gnojijo izključno z organskimi gnojili in rastline z uporabo kompostnega čaja iz deževnikov ohranjajo vitalne in odporne na različne bolezni in škodljivce. Na posestvu Praskac (Praskac, Das Pflanzenland) so nas kar na traktorski prikolici popeljali na ogled drevesnice, saj upravljajo s približno 80 ha površin, na katerih sami pridelajo vse rastline, od vrtnic do listavcev in živih mej do dreves in grmovnic. V podjetju je več kot 120 zaposlenih, ki rastline vzgajajo, režejo, pridelujejo in skrbijo za njihovo dobro počutje. Te avtohtone rastline imajo posebno prednost, da so navajene na lokalno podnebje, prenesejo mraz, poletno vročino in zelo dobro prenašajo sušo. Sledil je še ogled vrtnega centra s široko paleto izdelkov in storitev za ljubitelje vrtnarjenja. Ponašajo pa se tudi s spletno prodajo, s katero so začeli že pred pandemijo in je zacvetela v času pandemije. Za zaključek seminarja smo obiskali vrtove Tullna (Die Garten Tulln), kjer je prva, izključno ekološko vzdrževana in zasnovana vrtna razstava, v Evropi. Uporabljajo le organska gnojila, biološka škropiva in ne uporabljajo šote. V 70 modelnih razstavnih vrtovih smo dobili ideje in navdih, kako lahko vrt, balkon ali teraso oblikujemo kot ekološko oazo dobrega počutja. 

      Udeleženci seminarja smo v tednu po veliki noči izmenjali primere dobrih praks ter načrtovali nadaljnje aktivnosti, kot so mednarodna tekmovanja, seminarji in izmenjave v okviru Erasmus+ projektov. Poslovili smo se polni novih idej in nepozabnih vtisov, hkrati pa se že veselimo vseh izmenjav v okviru Erasmus+ projektov,  10. mednarodnega tekmovanja mladih vrtnarjev v Nemčiji in naslednjega seminarja, ki bo v tednu po veliki noči 2025 v Luksemburgu.

      Lidija Oblak in Veronika Cvetko

       

    • Projekt usposabljanje mentorjev na učnem mestu

      Projekt usposabljanje mentorjev na učnem mestu

           

      Usposabljanje mentorjev 2023–2026 je projekt, ki omogoča BREZPLAČNO usposabljanje mentorjev dijakom oz. študentom za izvajanje praktičnega usposabljanja z delom oz. praktičnega izobraževanja v podjetjih pa tudi mentorjev vajencem.

      Na ŠHVU ga bomo v letu 2024 izvedli v štirih terminih:  v aprilu, maju, oktobru in novembru.

      Prvo usposabljanje bo potekalo 9., 10. in 11. aprila 2024 med 10.00 in 16.15.

      Drugo usposabljanje bo potekalo 14., 15. in 16. maja 2024 med 10.00 in 16.15.

      Podroben opis projekta

      Prijavnica - osnovno usposabljanje

       


       

    • Projekt Digitrajni učitelj

      Projekt Digitrajni učitelj

      Ime projekta: Digitrajni učitelj

      Trajanje: 2023 – 2026

      Namen projekta

      Namen projekta Digitrajni učitelj je usposabljanje strokovnih in vodstvenih delavcev v vzgoji in izobraževanju za krepitev digitalnih kompetenc, kompetenc za trajnostni razvoj ter finančne pismenosti.

      Cilji projekta

      Uspešno usposobiti najmanj 20.000 strokovnih in vodstvenih delavcev v vzgoji in izobraževanju za krepitev digitalnih kompetenc in temeljnih vsebin računalništva in informatike, kompetenc za trajnostni razvoj ter finančne pismenosti.

      Vzpostaviti več kot 40 razvojnih skupin ter usposobiti 700 multiplikatorjev, 130 svetovalcev VIZ in do 1.400 prenašalcev znanja.

      Vzpostaviti aktivne samoučeče se skupnosti VIZ, ki bodo imele trajnostni učinek tudi po izteku projekta financiranja z namenom kontinuiranega profesionalnega razvoja in prenosa v prakso.

      V projektu na ŠHVU Celje sodeluje 29 učiteljev in vodstvenih delavcev.

      Realizirana izobraževanja do 15.02.2024:

      Ime izobraževanja

      Št. ur. Izobraževanja

      Št. dni

      število udeležencev ŠHVU

      Mednarodna konferenca digitrajni učitelj udeležba preko spleta

      16

      2

      2

      Mednarodna konferenca digitrajni učitelj Webinar

      8

      1

      14

      MOCC Moja digitalna identiteta

      16

      2

      13

      MOST-V (MOCC) Varna raba interneta

      16

      2

      16

      Tisti, ki še niso uspeli opraviti vseh obveznosti so prijavili v ponovitveno izvedbo.

    • Projekt ZDRAVA ŠOLA

      Projekt ZDRAVA ŠOLA

      Tako kot v preteklih letih bomo tudi letos nadaljevali z aktivnostmi Zdrave šole.

      Načrt dela:

      • V sodelovanju z organizacijo Safe.si in zavoda Vozim bomo organizirali  predavanja z zanimivimi vsebinami ter tudi delavnice.
      • Dijake lahko še v večji meri spodbujamo k socialnemu delu (domovi starejših, Društvo prijateljev mladine. Rdeči križ, Karitas…), saj mnogi nekoristno preživljajo prosti čas oz. jim ga ostaja zelo veliko.
      • V šolski knjižnici imamo oglasno desko, na kateri bomo vsak mesec pripravili zanimive vsebine na določeno temo, seveda povezane z zdravjem v širšem pomenu.
      • Za sodelovanje bi prosili Zavod za zdravstveno varstvo Celje (z njimi je šola v preteklosti že zelo tesno sodelovala). Za dijake prvih letnikov bi z njihovo pomočjo pripravili predavanje, na katerem bi jih seznanili z delovanjem foruma tosemjaz.net .  
      • Predlagam, da za dijake v sodelovanju z učiteljico športne vzgoje pripravimo športne aktivnosti in ob koncu leta podelimo nagrado Zdravko tistemu razredu, kjer se bodo dijaki najbolj izkazali z aktivnim sodelovanjem in zdravim načinom življenja na sploh.

      Pripravila: Branka Turšič

       

    • Mreženje šol za kakovost 2023, 2024 - CPI

      Mreženje šol za kakovost 2023, 2024 - CPI

      Aktivnost vodi Center za poklicno izobraževanje. Izvaja dolgoročni program podpore za vodstva in šolske time za kakovost za vzpostavitev celovitega, preglednega, funkcionalnega in delujočega internega sistema kakovosti, z razvito evalvacijsko kulturo na šoli.

  • Pretekli projekti

    • 8. seminar

      8. seminar

      8. seminar učiteljev vrtnarstva

      Torek, 10.4.2012

      Uradna otvoritev 8. seminarja učiteljev vrtnarstva se je začela v torek, 10.4.2012, s slavnostno večerjo. Udeleženci seminarja prihajajo iz Avstrije, Belgije, Estonije, Hrvaške, Češke, Švice, Nemčije, Francije, Madžarske, Italije, Luksemburga, Poljske, Švedske in Slovenije. Otvoritvena govora sta imela g. direktor Šole za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje in g. Johannes Peperhove, predsednik združenja učiteljev.

      Večer so popestrile članice šolskega pevskega zbora pod vodstvom Elizabete Kos, ki so zapele tri ljudske pesmi, Neli Kos – Zidar nas je razvajala s citrami in ob koncu večera nas je presenetila še folklorna skupina iz Galicije.

      Z nekaterimi udeleženci, ki so v Celje pripotovali že prej, smo si ogledali Stari grad in se sprehodili po starem mestnem jedru.

      E 1
      E 5
      E 6
      E 3
      DSC00489
      DSC00490
      DSC00491
      DSC00492
      DSC00493
      DSC00494

      Ogled Celja in okolice

      DSC00495
      DSC00496
      DSC00497
      DSC00498
      DSC00499
      DSC00500
      DSC00501
      DSC00502
      DSC00503
      DSC00504
      DSC00505
      DSC00506
      DSC00507
      DSC00508
      DSC00516
      DSC00509
      DSC00518
      DSC00517
      DSC00519

      Otvoritev 8. seminarja evropskih učiteljev vrtnarstva

    • Carski vrt

      Carski vrt

    • Dvig socialnega in kulturnega kapitala

      Dvig socialnega in kulturnega kapitala

      V projektu naša šola sodeluje kot partnerka mreže šol, skupaj z OŠ Dobje (koordinatorica mreže), OŠ Lesično in IV. OŠ Celje.

      Cilji projekta so:

      • izboljšane življenjske priložnosti in socialna mobilnost,
      • večja verjetnost uspešnega izobraževanja in nadaljevanja izobraževanja,
      • izboljšanje blagostanja in zdravja/pričakovane življenjske dobe,
      • manjša verjetnost vključenosti v asocialno/tvegano vedenje,
      • večja verjetnost učinkovitega starševstva in državljanstva

      Šole mreže skušamo z različnimi samostojnimi in skupnimi aktivnostmi doseči te dolgoročne cilje.

      Nekaj slikovnih utrinkov:

      DSC00495
      DSC00496
      DSC00497
      DSC00498
      DSC00499
      DSC00500
      DSC00501
      DSC00502
      DSC00503
      DSC00504
      DSC00505
      DSC00506
      DSC00507
      DSC00508
      DSC00516
      DSC00509
      DSC00518
      DSC00517
      DSC00519
      20140423 113831
      Dobje 08
      Brdo

      Tjaša Ogrizek

    • Leonardo da Vinci partnerstvo

      Leonardo da Vinci partnerstvo

      Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije.
      Vsebina publikacije (komunikacije) je izključno odgovornost avtorja in v nobenem
      primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.

      Projekt Leonardo da Vinci – Partnerstvo – poročilo o mobilnosti

      V tednu po veliki noči poteka tradicionalno srečanje učiteljev vrtnarskih šol iz Evrope, vsako leto v drugi državi. Letos je bila gostiteljica šola iz Hamburga, v Nemčiji. Na seminarju, ki je potekal med 2.4. in 6.4.2013, je sodelovalo 39 udeležencev iz 13 držav. Seminarja sva se v okviru projekta LdV-Partnerstva udeležili Romana Špes in Lidija Oblak.

      Osrednji dogodek letošnjega seminarja je bil obisk mednarodne razstave »IGS 2013, Internationale Gartenschau Hamburg«, ki bo odprla svoja vrata 26.4.2013. Moto razstave je »V 80 dneh okoli sveta«. Ogledali smo si lahko, kako je mogoče revitalizirati degradirani ekosistem, ki ga predstavlja rečni otok Wilhelmsburg v osrčju Hamburga.

      Poleg »IGS 2013« smo si ogledali tudi kompetenčni in svetovalni center za vrtnarstvo in kmetijstvo, poklicno šolo za vrtnarstvo v Hamburgu, drevesnico Lorenz von Ehren, vrtnice Kordes in največje parkovno pokopališče na svetu.

      Seminar je bil zelo intenziven. Z udeležbo sva pridobili številna nova znanja in izkušnje, ki jih bova prenesli našim dijakom, študentom in sodelavcem.

                                                                                                                                                                                                  Romana Špes in Lidija Oblak

       

      V mesecu februarju 2011 smo oddali vlogo za projekt v okviru akcije Leonardo da Vinci partnerstvo. Projekt je bil odobren in je financiran v okviru programa Vseživljenjsko učenje. Naša šola si je izbrala 12 mobilnosti.

      Aktivnosti so se pričele 1. avgusta 2011 in bodo trajale do 31. julija 2013. V projektu s področja vrtnarstva, ki nosi naslov »Gartenbau-Ausbildung in Europa«, sodeluje 13 šol partneric iz 11 evropskih držav (Avstrija, Belgija, Švica, Češka, Nemčija, Estonija, Francija, Madžarska, Poljska, Švedska in Slovenija). Glavna koordinatorica je Belgija. Z izmenjavami dijakov in učiteljev bomo imeli možnost spoznati moderno tehniko in trende na področju vrtnarstva oz. hortikulture ter sodobne delovne metode poučevanja. Na takšen način bomo zbirali praktične izkušnje in se izpopolnjevali v znanju tujih jezikov. Spoznavali bomo nove dežele, njihove običaje in kulture. Tako bomo povečali motiviranost dijakov in zanimanje za poklicno izobraževanje. Primerjali bomo izobraževalne standarde z drugimi šolami in državami, pripomogli k strokovnemu izpopolnjevanju strokovnih učiteljev, kot tudi izboljšali strokovne vsebine in metode pouka. Glavna cilja sodelovanja pri projektu sta npr. udeležba na         6. mednarodnem tekmovanju mladih vrtnarjev v Luksemburgu in sodelovanje pri izdelavi strokovnega slovarja vrtnarskih izrazov.

      Romana Špes in Lidija Oblak

      Projekt Leonardo da Vinci – Partnerstvo – poročilo o mobilnosti

      Strokovna šola v Mutenzu, v Švici, je med 22.1.2013 – 25.1.2013 pripravila seminar v okviru projekta Leonardo da Vinci – Partnerstva, z naslovom: Prepoznavanje drevnine v zimskem času. Znanje sta na seminarju izpopolnjevala tudi 2 dijaka naše šole: Aljaž Podgornik iz 4. dHT in Brigita Klinar iz 3. C, z mentoricama Lidijo Oblak in Romano Špes.

      V času seminarja smo spoznavali tudi njihov izobraževalni sistem, ki bazira na dualnem sistemu, saj so dijaki na šoli le en dan v tednu, sicer pa znanje in izkušnje pridobivajo na praktičnem izobraževanju v podjetjih. Delo na seminarju je temeljilo na delu v skupinah, ki so jih sestavljali učenci iz gostujočih držav Nemčije, Belgije, Madžarske in Slovenije, pridružili so se jim še učenci iz Švice. Poleg jezikovnih ovir so morali biti kos tudi zahtevnim strokovnim nalogam. Nemalokrat je zadrego glede poimenovanja rastlin rešilo botanično poimenovanje. Poznavanje strokovnega poimenovanja rastlin je temelj sporazumevanja med botaniki in vrtnarji, tako doma kot v mednarodnem prostoru.

      Udeležba na takšnem seminarju ne pomeni le učenja, ampak utrjuje vezi med vrstniki ter približa navade posamezne države. Na skupni večerji smo preizkušali tradicionalno švicarsko jed »foundi«, pogledali pa smo si tudi mesto Basel, ki ga deli reka Ren na novi in stari del.

      Lidija Oblak, Romana Špes

    • Erasmus+ "BioDiv"

      Erasmus+ "BioDiv"

      PROJEKT ERASMUS + »BioDiv«

      V času od 1. septembra 2015 do 31. avgusta 2017 poteka v sodelovanju evropskih šol s področja vrtnarstva projekt Erasmus +, strateška partnerstva.

      V projektu, ki temelji na biodiverziteti in nosi naslov »Individuelles Kompetenztraining zur Verbesserung der Lebensqualität und der Arbeitsfähigkeit durch Biodiversität und ökologische Produktionsmaßnahmen«, sodeluje 9 šol partneric iz 7 evropskih držav (Avstrija, Belgija, Nemčija, Latvija, Luksemburg, Madžarska in Slovenija). Glavna koordinatorica je Belgija.

      Prvo načrtovano mobilnost bomo uresničili v marcu 2016. Dve učiteljici naše šole se bosta udeležili 12. seminarja evropskih učiteljev vrtnarstva, ki se bo v času od 29. 3. 2016 do 2. 4. 2016 odvijal v Münstru v Nemčiji in v Mepplu na Nizozemskem. V mesecu aprilu se bosta 2 naša učitelja in 3 dijaki udeležili seminarja z naslovom »Urban Gardening« v Münchnu. V avgustu 2016 bomo sodelovali na 8. evropskem tekmovanju mladih vrtnarjev v Belgiji. Tekmovanja se bo udeležila tričlanska ekipa dijakov, ki bo zastopala našo šolo in Slovenijo ter 2 učitelja. Mobilnosti pa bomo zaključili spomladi 2017, ko se bosta 2 učitelja naše šole udeležila 13. seminarja evropskih učiteljev vrtnarstva v Nemčiji.

      Šola pripravlja dve aktivnosti. Prva bo seminar z naslovom »Čebelarstvo in hotel insektov«, druga pa bo v okviru praznovanja 70. obletnice naše šole.

      Z izmenjavami dijakov in učiteljev bomo imeli možnost spoznati moderno tehniko, biodiverziteto in trende na področju vrtnarstva oz. hortikulture ter sodobne delovne metode poučevanja. Na takšen način bomo zbirali praktične izkušnje in se izpopolnjevali v znanju tujih jezikov. Spoznavali bomo nove dežele, njihove običaje in kulture.

      Romana Špes in Lidija Oblak


      Opis mobilnosti v okviru projekta Erasmus +

      8. Tekmovanje mladih vrtnarjev Evrope v Belgiji

      Globoko v počitnicah, sredi avgusta, so se začele še zadnje priprave na udeležbo na tekmovanju v Belgiji, ki je potekalo od 22.8.2016 – 27.8.2016. Tekmovanje za naj mladega vrtnarja Evrope poteka vsako drugo leto v eni izmed evropskih držav. Vsaka država lahko sodeluje z največ 2 ekipama. Letošnjo ekipo naše šole so zastopala sama dekleta: Julija Cvelbar iz 3. V, Magdalena Lazar iz 4. HT in Janja Podvratnik, študentka 1. letnika Višje strokovne šole z mentoricama Mojco Sodin in Romano Špes. Tekmovanja smo se udeležili v okviru projekta Erasmus +.

      Tekmovanja se je udeležilo kar 21 ekip iz 14 držav Evrope. Letošnjo organizacijo sta prevzeli šoli iz Belgije; šola IPEA iz La Reida in šola ZAWM iz Eupena. Tekmovanje je potekalo 3 dni, prvi tekmovalni dan je bil namenjen nacionalnim ekipam. Tekmovalci so se preizkusili v prepoznavanju trajnic, prepoznavanju užitnih cvetov, prepoznavanju bolezni in škodljivcev okrasnih rastlin ter koristnih organizmov, v sestavljanju kosilnice z nitko, vegetativnemu razmnoževanju in v hitrostnem žaganju debla breze, kjer so se morali coli približati določeni teži.

      Najtežji del dneva pa je bila krajinska ureditev grede v izmeri 2 m krat 3 m, saj je zajemala tako izgradnjo suhozida, tlakovanja z granitnimi kockami, polaganje travne ruše in zasaditev rastlin po načrtu. Da pa je bila naloga še bolj zapletena, je bil določen tudi padec tlakovane poti. Če so bile ostale naloge časovno omejene na 15 – 20 minut, pa je krajinarski del tekmovanja zajemal kar 4 ure.

      Sreda je bila namenjena mešanim ekipam, člani so prihajali iz različnih držav. Člani ekip so morali poleg komunikacijskih veščin pokazati še kako spretni so v stroki in v športu. Nekatere naloge so bile namenjene skupnemu izobraževanju, preizkusu kako deluje ekipa kot celota pri izdelavi zelene strehe, zasaditve brežine, postavljanju suhozida in tlakovanju počivališča. Vsaka ekipa je izvedla le del naloge, po celodnevnem delu pa je nastal skupen izdelek. Naloge so vodili učitelji gostujoče šole. Tekmovalnega značaja pa so bile naloge kot sestavljanje lesenega zaboja, plezanje v višino po drevesu in delo z buldožerjem.

      Zadnji tekmovalni del je potekal v mestu Eupen, kjer so se odvijali zadnji preizkusi nacionalnih ekip v izdelavi dveh cvetličarskih izdelkov: paralelnega aranžmaja in izdelavi srca.

      Ostale naloge, ki so se vrstile po različnih postajah po mestu pa so bile namenjene poznavanju Evrope, promociji biodiverzitete in športnim igram.

      Vse dni v tednu je bilo sončno in zelo vroče, kar je po besedah organizatorjev kar nenavadno, saj v Belgiji pogostokrat dežuje; najmanj pa enkrat tedensko. Po zadnjem tekmovalnem dnevu so tekmovalci lažje zadihali, saj jih je čakalo le še spoznavanje kulturnih znamenitosti Belgije. Naša ekipa si je tako v petek, 26.8.2016 ogledala krajinski park na nadmorski višini 300 m, ki je urejen kot del mokrišča in v njem uspevajo kisloljube rastline, kot so borovnice, brusnice, resje,… Nasploh nas je presenetila krajina tega dela Belgije, saj nas je namesto pričakovane ravnice pozdravil gričevnat svet. Pot smo nadaljevali v muzeju templerjev, kjer smo se seznanili z zgodovino nastanka Belgije ter si ogledali muzej Formule 1. V Spa - Francorchamps že od leta 1921 prirejajo motociklistične dirke.

      Belgijci se radi pohvalijo s 4000 različnimi vrstami piva, siri, z mističnimi liki kot sta Asterix in Obelix ter zagotovilom, da je ocvrti krompirček - pomfrit njihova iznajdba.

      Podelitev je potekala v novo zgrajeni šoli, kjer se bodo izobraževali bodoči inženirji hortikulture. Prvo mesto je zasedla ekipa 1 iz Italije, 2. in 3. mesto pa je pripadlo obema ekipama iz Švice. Ostale uvrstitve bodo znane naknadno. Z delom naše ekipe sva obe mentorici zelo zadovoljni, saj so dekleta suvereno in odločno zastopala našo šolo in državo.

      Čeprav je prireditev tekmovalnega namena, je tudi priložnost, da pogledamo izven svojih meja, primerjamo izobraževalne sisteme s šolami v Evropi, ki izobražujejo na področju hortikulture in poskušamo popraviti pomanjkljivosti.

      Za vse tekmovalce je tekmovanje zelo velika preizkušnja in jim vsem iskreno čestitam!

      Romana Špes

      Opis 1. mobilnosti v okviru projekta Erasmus +

      Srečanje v Telgte v Nemčiji in nadaljevanje seminarja z ogledom dobrih praks na Nizozemskem

      Hortikulturni kolegi iz šole Meppel na Nizozemskem so nam v tednu po veliki noči pripravili zelo zanimiv program, s katerim smo pridobili polno novih izkušenj in spoznanj. Nizozemsko so predstavili kot državo, ki ohranja evropsko biodiverziteto, trajnostno naravnani razvoj na vseh področjih hortikulture, visoke ekološke standarde in inovativni način poučevanja. Seminarja sva se v času med 29. 3. 2016 in 2. 4. 2016 udeležili koordinatorici projekta, ga. Lidija Oblak in ga. Romana Špes.

      Pred odhodom na Nizozemsko smo se v Nemčiji srečali s partnerji v projektu Erasmus+ in pregledali izvedene aktivnosti in mobilnosti. Dorekli smo tudi termine izvedb preostalih aktivnosti. Ogledali smo si podjetje Kötterheinrich, ki proizvede več kot 7 milijonov hortenzij letno ter ponuja več kot 50 različnih sort le-teh.

      Na Nizozemskem smo se z ostalimi kolegi iz vrtnarskih šol Evrope dogovorili o poteku mednarodnega tekmovanja mladih vrtnarjev, ki bo letos v avgustu v Belgiji. Po odstopu dolgoletnega predsednika in tudi ustanovitelja društva učiteljev evropskih vrtnarskih šol, g. Johannesa Peperhova iz Nemčije, smo izvolili novega predsednika, g. Petra Stadelmanna iz Švice. Tudi novi predsednik je poudaril pomen sodelovanja med evropskimi državami z različnimi šolskimi sistemi, predvsem pa skupno nastopanje na razpisih Evropske unije.

      Nizozemski organizatorji so pripravili pester izbor ogledov »dobrih praks«. Sprehodili smo se po nacionalnem parku Dwingelderveld, ki je primer ohranjanja rastlinskih in živalskih vrst močvirskih predelov Nizozemske. Navdušil nas je ogled in delovanje cvetlične borze Royal Flora Holland v kraju Eelde ter vsa logistika, ki deluje v zakulisju, da lahko borza uspešno posluje. Zanimiv je bil ogled borze na višku delovanja, pa tudi po končanem trgovanju, ko poteka priprava že za naslednji dan. Ta vključuje čiščenje posod za rezano cvetje, reciklažo rastlinskih in anorganskih materialov ter odvoz materiala. Ogledali smo si drevesnico družinskega podjetja Jan H. Kloosterhuis & Zoon B.V., ki se ukvarja s pridelavo gozdnih sadik in jagodičevja ter ima dobro utečeno poslovanje že po celem svetu. Obiskali smo tudi moderno kmetijo, ki se preživlja z oddajo mleka.

      V petek, zadnji dan seminarja smo obiskali šolo v Mepplu, kjer izobražujejo za poklice na področju hortikulture. Njihov šolski sistem je drugačen od našega, vloga učitelja je usmerjevalna in dijaki sami narekujejo tempo učenja. Dan smo zaključili z ogledom prečudovitega parka Keukenhof, ki nas je očaral s tisočerimi cvetovi čebulnic in gomoljnic v najrazličnejših barvah.

      Poleg primerov dobrih praks smo si ogledali tudi mestece Giethoorn, ki je znano kot »Severne Benetke«. Staro mestno jedro nima cest za motorna vozila in prevoz je možen samo z barčico ali s kolesom. Mesto je prepleteno z mnogimi kanali in mostovi, na obrobju pa so številne kmetije.

      Na poti po prostrani ravninski Nizozemski smo lahko spremljali tudi polderje. Zemljišče, ki so ga izbrali za polder, so najprej obdali s 5 do 6 metrov ali več visokimi nasipi, da bi preprečili dotok morske vode. Na njih so zgradili kanale, ki so odvajali vodo v morje, na stotine vetrnic pa se je vrtelo noč in dan in črpalo vodo iz polderjev in jo pretakalo v morje.

      Tako smo zaključili naše petdnevno potovanje po Nizozemski, deželi tulipanov, lesenih cokel, dobrih sirov, tipičnih mlinov na veter in rodovitnih polderjev ter rečnih kanalov.

      Poročilo pripravili:
      Romana Špes in Lidija Oblak

      Opis 2. mobilnosti v okviru projekta Erasmus +

      V ponedeljek 25. 4. 2015 smo se ob 05.00 uri podali na pot v Nemčijo, na seminar z naslovom »Urbano vrtnarjenje«. Usposabljanja smo se udeležili trije dijaki : Miha Drolc 2. V, Janja Moličnik 3. Ht, in Borut Pustatičnik 1. Ht, s spremstvom dveh profesorjev: gospoda Emila Špesa in gospe Mojce Sodin. Že nam poti nam je vreme zagodlo s snegom, a nam je vseeno uspelo varno prispeti na cilj. Takoj ob prihodu na šolo, kjer je potekal seminar, smo bili deležni lepega sprejema in kosila. Po kosilu je sledila predstavitev šole, ter potek seminarja. Po končanih predstavitvah smo odšli v hotel, kjer smo se nastanili. Naslednje jutro pa smo se odpravili v Freising, Weinstephan, kjer smo imeli zanimivo in poučno predavanje o načinih urbanega vrtnarjenja. Zatem je sledil ogled primerno dobrih praks v njihovem parku. Ogledali smo si njihov celoten prečudovit park ter rastlinjake. Po kosilu smo se dogovorili še za plan dela za prihodnji dan. V popoldanskem času pa smo si ogledali še: prodajalno avtomobilov BMW, olimpijski center in Marijin trg. V sredo je bil dopoldan namenjen izdelavi različni gred. Izdelali smo solatno drevo in visoko gredo. Popoldan pa so nam predstavili belo redkvico, ki smo jo tudi poskusili. Ogledali smo si tudi mestno pokopališče. Z a Nemce je značilno, da imajo enako velike grobove in niso tako razkošni kot so pri nas. V četrtek smo imeli voden ogled po Münchnu. Ogledali smo si znamenitosti mesta, prosti čas pa koristno izkoristili z ogledom vrtnega centra. Tam smo videli ogromno rastlin, tudi takšnih, ki jih še ni pri nas v Sloveniji. To je bila prava paša za oči. V petek zjutraj smo še izdelali kompostne stopnice, ter dokončali visoko gredo. Po kosilu pa smo se odpravili nazaj v Slovenijo. Kamor smo se vrnili v poznih večernih urah. Bili smo sicer utrujeni a polni novega znanja, novih idej ter poznanstev. Takšne izmenjave so zelo dobre, saj se poleg vsega novega znanja in idej še dodatno učiš jezika. To je odlična izkušnja, ki ti ostane za celo življenje.

       Miha Drolc

      3. mobilnost - SEMINAR UČITELJEV VRTNARSTVA

      Z udeležbo na 13. seminarju evropskih učiteljev vrtnarstva smo opravili še zadnjo mobilnost, predvideno v projektu Erasmus+. Poleg nemških gostiteljev so udeleženci seminarja še učitelji iz Avstrije, Italije, Švice, Luksemburga, Belgije, Francije, Nizozemske, Češke, Poljske, Estonije, Latvije, Madžarske in Slovenije. Barve države in našo šolo smo zastopali predstavnici Lidija Oblak in Romana Špes, ki sva tudi v vlogi koordinatoric projekta. Seminar je tokrat potekal v glavnem mestu Nemčije, v Berlinu, v tednu po veliko noči, od 18. 4. – 22. 4. 2017.

      V skupnih dneh druženja smo pregledali zastavljene mobilnosti in aktivnosti partnerskih šol, ki so vključene v projekt Erasmus+, ogledali pa smo si tudi primere dobrih praks v okolici Berlina.

      Obiskali smo Inštitut za zelenjavo in okrasne rastline Leibniz, kjer so nam prijazno predstavili njihove znanstvene dosežke in raziskave, s katerimi se trenutno ukvarjajo. V nadaljevanju smo obiskali podjetje, ki se ukvarja s proizvodnjo siljenega radiča in biomase. Ob združitvi vzhodnega in zahodnega dela Nemčije je v bližini Berlina nastalo tudi podjetje za proizvodnjo in predelavo špargljev. Sezonsko delo podaljšajo še s pridelavo in predelavo kumaric in bučk. V samem osrčju Berlina smo si ogledali botanični vrt, ki spada med najstarejše v Evropi. Imeli smo tudi enkratno priložnost, da smo lahko obiskali Mednarodno vrtnarsko razstavo, IGA 2017, ki odpre svoja vrata vsakih 10 let. Glavna tema letošnje razstave med aprilom in oktobrom je 'Ocean barv'.

      Seminar pa je bil namenjen tudi pogovorom in registraciji združenja učiteljev vrtnarstva Evrope v novi organizaciji, ki sedaj nosi tudi novo ime: AG – EU Horticulture teacher, s sedežem v Luksemburgu. Izvolili smo novega predsednika in odbor ter določili poglavitne naloge združenja in način delovanja.

      Berlin nas je s svojo okolico in razmišljanjem o trajnostnem razvoju urbanega okolja očaral, saj so v mestu povsod lepo urejene zelene prvine z veliko možnosti kakovostnega preživljanja prostega časa.

      Romana Špes

      DSC00495
      DSC00496
      DSC00497
      DSC00498
      DSC00499
      DSC00500
      DSC00501
      DSC00502
      DSC00503
      DSC00504


      1. aktivnost projekta Erasmus+ »BioDiv«

      V tednu od 11. do 15. oktobra 2016 so naše praznovanje ob 70. obletnici Šole za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje s svojim obiskom počastili tudi evropski učitelji vrtnarstva, ki so prišli iz Avstrije, Belgije, Češke, Francije, Latvije, Luksemburga, Nemčije in Švice. Z njimi uspešno sodelujemo v različnih projektih, trenutno v projektu Erasmus+, ki temelji na biodiverziteti in nosi naslov »Individuelles Kompetenztraining zur Verbesserung der Lebensqualität und der Arbeitsfähigkeit durch Biodiversität und ökologische Produktionsmaßnahmen«.

      Govornik na slavnostni akademiji, 12. oktobra 2016, je bil predsednik združenja evropskih učiteljev vrtnarstva, katerega članica je tudi naša šola, gospod Peter Stadelmann iz Švice. Na kratko je predstavil zgodovino združenja, naloge in cilje, skupne projekte ter tekmovanje mladih vrtnarjev, ki poteka vsako drugo leto v eni izmed evropskih držav. Šoli je ob jubileju iskreno čestital in si postavil vprašanje: »Ali je to stara šola?« »Še zdaleč ne, kajti dijaki so vedno znova mladi ljudje in z njimi ostaja šola vedno mlada, le mi učitelji se počasi staramo«, je odgovoril.

      Z evropskimi učitelji vrtnarstva smo v času njihovega bivanja v Sloveniji obiskali tudi primere dobrih praks. Ogledali smo si Ekomuzej hmeljarstva in pivovarstva Slovenije v Žalcu in spoznali zgodbo savinjskega hmelja. Seveda smo poskusili tudi pivo iz prve fontane piva »Zeleno zlato«. Udeležencem smo podarili spominski vrček, si natočili pivo in nazdravili skupnim projektom.

      Goste smo odpeljali tudi v Logarsko dolino, kjer smo se kljub dežju povzpeli do slapa Rinka in občudovali lepote alpske Slovenije. Ob povratku smo se ustavili v Mozirju in si ogledali park cvetja »Mozirski gaj«. Čeprav je park že zaprt za obiskovalce in se že pripravlja na božično bajko, nam ga je gospa Elica Skornšek z velikim navdušenjem razkazala in predstavila.

      Prostega časa skoraj nismo imeli, saj smo le-tega namenili snovanju in oblikovanju skupin za nove projekte, ki jih želimo prijaviti spomladi 2017.

      Evropski projekt Erasmus+ »BioDiv« je odlična priložnost izmenjave primerov dobrih praks, spoznati moderno tehnologijo, biodiverziteto in trende na področju vrtnarstva oz. hortikulture ter nove metode poučevanja. Tako dijaki kot učitelji spoznavamo kulturo in običaje evropskih dežel ter se izpopolnjujemo v znanju tujih jezikov. Pridobivamo nove prijatelje in nikoli ne veš, kdaj ti bo lahko kdo pomagal pri iskanju zaposlitve ali pri iskanju delodajalca za opravljanje praktičnega izobraževanja v eni izmed evropskih držav.

      Lidija Oblak in Romana Špes

      DSC 0056
      DSC 0059
      DSC 0067
      DSC 0073
      DSC 0084
      DSC 0102

      2. aktivnost projekta Erasmus+ »BioDiv«

      Za nami je teden, ko so se dijaki in študentje naše šole intenzivno pripravljali na tekmovanje in predstavitev na sejmu Flora, hkrati pa je potekala še zadnja aktivnost v okviru projekta Erasmus+ »BioDiv«, ko smo za naše partnerske šole pripravili seminar z naslovom »Čebelarstvo in hotel za žuželke«. Vsebine seminarja so se navezovale na dogajanje na sejmu Flora 2017 in čebelarskim sejmom ApiSlovenija.

      Seminar je potekal od torka, 7. 3. 2017 do nedelje, 12. 3. 2017 v organizaciji in izvedbi koordinatoric projekta, Lidije Oblak in Romane Špes. Izmenjave izkušenj sta se udeležila 2 učitelja iz Belgije, učitelj iz Švice in študentka iz Münchna.  Pri izvedbi seminarja sta na pomoč priskočila čebelar Andrej Jernej in mentor iz šole, Sergej Kos, sodelovali pa so tudi nekateri naši dijaki, ki so člani šolskega čebelarskega krožka.

      Uvodoma smo degustirali  različne vrste medu, sreda je bila namenjena predstavitvi Čebelarske zveze Slovenije v Lukovici, obisku čebelarskega muzeja v Radovljici in ogledu turističnih zanimivosti Bleda. V četrtek smo preživeli dan na šoli, kjer smo spoznavali in razmnoževali medovite rastline ter izdelali manjši hotel za žuželke. V petek dopoldan smo na sejmu Flora spremljali tekmovanje mladih vrtnarjev, cvetličarjev in aranžerjev, popoldan pa smo obiskali družino Šolar v Laškem. Lectarska mojstra sta nam pokazala staro ljudsko obrt pečenja in dekoracije lectovih src. V soboto smo lahko na sejmu ApiSlovenija prisluhnili nekaterim uglednim predavateljem kot na primer predsedniku Apimondie, g. Philipu McCabeju, predsedniku Čebelarske zveze, g. Boštjanu Noču, dr. Antoniu Nanettiju iz Italije in g. Wernerju G. Hollu, ki je predstavil novo zdravilo Varromed. Udeleženci smo imeli priložnost za nakupe pred začetkom čebelarske sezone in izmenjave izkušenj s slovenskimi čebelarji. Popoldan smo nadaljevali v delovnem vzdušju na šoli, kjer smo pregledali stanje čebelje družine v šolskem čebelnjaku in izdelali satnice ter medene svečke.

      Razšli smo se s številnimi novimi izkušnjami, ki jih bomo uporabili pri nadaljnjem delu. Naša avtohtona kranjska čebela je v svetu zelo priznana in nam je lahko vzgled v svoji  delavnosti in marljivosti.

      Pripravili:
      Lidija Oblak in Romana Špes

      01
      02
      03
      04
      05
      06
      07
      08
      09
      10
      11
      12
      13
      14
      15
      16
      17
      18

       
    • Projekt Erasmus + »Green line of life«

      Projekt Erasmus + »Green line of life«

      Projekt Erasmus+ z naslovom Green line of life, v katerem sodelujemo že od  1. 1. 2020 počasi prehaja v sklepno fazo. Projekt je bil zaznamovan z epidemijo covida-19  in podaljšan, do 31. 8. 2022. V tem času je odpadlo več načrtovanih aktivnosti in mobilnosti. Med drugim je bila sprva prestavljena iz leta 2020, sedaj pa tudi dokončno odpovedana priprava in izvedba naše aktivnosti – 10. mednarodnega tekmovanja mladih vrtnarjev.

      Namesto tekmovanja v avgustu bomo pripravili nadomestno aktivnost v mesecu juniju z naslovom »Ko zadišijo zelišča«. Obiskali nas bodo dijaki z mentorji iz Francije, Češke, Poljske, Nemčije in Luksemburga.

      Partnerska šola iz Poljske je v času epidemije izvedla online aktivnost »Učilnica v naravi« pri kateri so sodelovali tudi dijaki in učitelji naše šole.

      Za mesec januar 2022 je bila načrtovana aktivnost v Düsseldorfu, v okviru katere naj bi obiskali sejem v Essnu in se naučili pravilne gradnje gabionov. Žal je bila aktivnost zaradi novega vala covida-19 in odpovedi sejma, odpovedana.

      V mesecu marcu 2022 bo izvedena aktivnost na partnerski šoli v Orleansu v Franciji z naslovom »Trajnice«. Tega seminarja se bosta udeležila dva dijaka z mentoricama šole.

      V aprilu sta načrtovani kar dve aktivnosti. Po dveh letih se bo zopet v živo izpeljalo vsakoletno tradicionalno srečanje učiteljev vrtnarstva, tokrat v Nemčiji, v Erfurtu. Poleg primerov dobrih praks gostujoče šole, načrtujemo tudi nova sodelovanja pri razpisih v okviru Erasmus+. Seminarja se bosta udeležili koordinatorici projekta. Na Češkem, v Rajhradu pa se bo konec aprila odvijal floristični seminar.

      V projektu je bilo načrtovano, da vsak izmed partnerjev organizira enotedenski seminar, na katerem bi dijaki in študenti ter njihovi mentorji iz različnih držav izmenjevali svoje kompetence, veščine in izkušnje. Žal vsega ni bilo mogoče uresničiti, načrtovane aktivnosti pa so v zadnjem polletju skoncentrirane zaradi boljše zdravstvene situacije v svetu.

      Projekt »Green line of life« podpira idejo, da naj bi bila naša bivalna okolja naravni ekosistem, ki bi omogočal življenje v sožitju z naravo, na kar nas je opozorila dveletna zdravstvena kriza.

      Koordinatorici projekta: Lidija Oblak in Romana Špes

       


      Opis aktivnosti na partnerski šoli v Orleansu v Franciji


      Opis aktivnosti na partnerski šoli Rajhrad na Češkem (Nika Rahne)


      Program seminarja "Z roko v roki z zelišči"


      Z roko v roki z zelišči


       

    • Projekt "Ko zadišijo zeli"

      Projekt "Ko zadišijo zeli"

      V letu 2021 smo se odzvali povabilu za sodelovanje  v okviru LAS Obsotelje in Kozjansko, LAS Raznolikost podeželja in LAS Bogastvo podeželja, z glavnim prijaviteljem SIMBIO d.o.o. Projekt z naslovom: Ko zadišijo zeli, naslavja specifične potrebe po krepitvi kvalitetne pridelave in predelave zeli z investicijami v ekološko pridelavo in predelavo zeli, promociji ekoloških zelišč in divjih, prostorastočih zeli. Projekt je dveleten.

      Kot izobraževalna ustanova smo pred dvema desetletjema orali ledino pri indrodukciji špargljev, kot možnost pridelave delikatesne vrtnine v savinjski regiji. Z novim nasadom špargljev pa smo naredili še korak dlje; pridelovati šparglje kot sezonsko zelenjavo na ekološki način. S projektom bomo pridobili sredstva za nakup prenosne namakalne naprave in izvedbo promocijskega Dneva špargljev, na katerem se bodo predstavili tudi pridelovalci omenjenih LAS- ov.

      S sodelovanjem v projektu uresničujemo izobraževalno – raziskovalno vlogo in podpiramo  nove priložnosti, s ciljem zagotavljanja prehranske varnosti in trajnosti.

      Romana Špes, koordinatorica projekta


      2024

      Usposabljanje Urbana oprema

      V maju in deloma v juniju 2024 smo izvedli še zadnjo aktivnost v sklopu projekta Ko zadišijo zeli; Urbana oprema.

      Z delavnico smo želeli poudariti pomen pravilnega načrtovanja grajenih in zelenih prvin, kar je na prvem srečanju predstavil g. Matjaž Pustoslemšek, dolgoletni učitelj strokovnih modulov na šoli.  V zadnjih letih omenjeni predavatelj poučuje modul Načrtovanje in oblikovanje vrtov v programu hortikulturni tehnik. Pri načrtovanju je potrebno imeti občutek za prostor, barve, funkcionalnost grajene in zelene prvine; predvsem pa igra na javnih površinah pomembno vlogo tudi oskrba zelenih prvin ter trajnost grajene prvine.

      Dve srečanji pa sta bili namenjeni funkcionalni izgradnji grajene prvine, ki jo je izvedel g. Emil Špes, prav tako učitelj stroke z dolgoletnimi izkušnjami. Zaradi majhnega števila udeležencev so se sodelujoči preizkusili tudi v izgradnji poti in stopnic, ne le v izdelavi visoke grede v obliki gabiona.

      Usposabljanje je bilo namenjeno kandidatom, ki so si želeli pridobiti nova znanja in spretnosti na področju urejanja zelenih površin in tistim, ki želijo znanja in spretnosti iz tega področja še nadgraditi. Stroški delavnice so bili pokriti iz strani projekta.

      Zapisala: Romana Špes


      24. Dan šparljev

      Na Šoli za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje smo v sredo, 15. 5. 2024, izvedli XXIV. tradicionalni Dan špargljev, ki je bil finančno podprt iz strani projekta Ko zadišijo zeli…

      1. maja goduje Zofija, ki po izročilu prinaša dež, zato smo glede na pretekle deževne dni s strahom pogledovali v nebo in upali, da nam bo prizanesla. Nebo je zdržalo, dan pa nam je postregel z zanimivim predavanjem g. Igorja Škerbota, specialista za zelenjadarstvo iz KGZS Zavoda Celje, ki je predstavil aktualne novosti v tehnologiji pridelave špargljev. Sledilo je predavanje na temo Biotičnega varstva špargljev, ki ga je pripravila ga. Iris Škerbot iz UVHVVR Ljubljane, zaključila pa ga je ga. Danica Korošec, profesorica na ŠHVU Celje s predstavitvijo Oblikovanja blagovne znamke Šolski šparglji.

      Po končanem predavanju je sledil še ogled šolskega nasada z demonstracijo pobiranja špargljev, kjer so sodelovale ga. Štefanija Kos Zidar, ga. Veronika Cvetko in ga. Romana Špes. V šolski kuhinji nas je ob koncu ogleda čakala  degustacija špargljevih jedi. Šparglji so v teh letih postali zaščitni znak šole, saj smo bili eni izmed prvih na tem področju, ki smo ljudi ozaveščali o introdukciji te delikatesne zelenjave nazaj na naše vrtove in jedilnike.

      Zapisala: Romana Špes

      galerija slik

      Postavitev namakalnega sistema

      V sklopu aktivnosti izvedbe Dneva špargljev je v načrtu tudi postavitev prenosnega namakalnega sistema. V ta namen smo kupili 2 cisterni s prostornino 1000 l,3 fazni agregat, skupno 500 m cevi, črpalko in podaljšek električnega kabla na kolutu. Traktor, ki je potreben za prevoz cistern je osnovno sredstvo za izvajanje učnega načrta. Namakalni sistem smo nameravali postaviti v jeseni 2023, vendar do izvedbe ni prišlo zaradi poplave v avgustu. Špargljišče smo dokončno sanirali po poplavi šele v spomladanskih mesecih 2024, ko se je že začela rastna sezona špargljev. April je bil v začetku zelo topel, nato pa je maja nastopil občuten padec temperatur in znova dolgo deževno obdobje. Iz tega razloga smo se odločili postaviti namakalni sistem v juniju 2024, da bomo špargljišče lahko po potrebi ob večjih temperaturnih odklonih in daljšemu sušnemu obdobju lahko zalivali.

      Pri izvedbi postavitve prenosnega namakalnega sistema in prikazom delovanja je sodeloval Sergej Kos z dijaki.

      Zapisala: Romana Špes


      2023

      Usposabljanje za pridobitev nacionalne poklicne kvalifikacije: pridelovalka zelišč/ pridelovalec zelišč

      Na Šoli za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje je v obdobju od 28.9.2023 do 14.11.2023 potekalo v okviru projekta Ko zadišijo zeli, usposabljanje za pridobitev nacionalne poklicne kvalifikacije: pridelovalka zelišč/ pridelovalec zelišč.

      Usposabljanja se je udeležilo 20 udeležencev iz širšega območja LAS -ov, ki so v dnevih druženja spoznavali talne in klimatske dejavnike pridelave zelišč, spoznavali vzgojena zelišča in tista, ki so razširjena na prostem, čas in pogoje nabiranja, izdelovanja produktov iz zelišč, zakonodaje iz tega področja in še kaj bi se našlo. Usposabljanje je  vodilo 6 učiteljev naše šole s koordinatorico izobraževanja odraslih ter 2 zunanji sodelavki, kjer je pridelava zelišč njihova glavna panoga.

      Narava je bila do nas prijazna, saj  je lepo jesensko vreme dovoljevalo izvajati vse aktivnosti na prostem v skladu s programom.

      Ob koncu so udeleženci preverili svoje novo pridobljeno znanje na preverjanju in večina jih je usposabljanje uspešno zaključila s pridobitvijo potrdila o opravljenem usposabljanju.

      Med udeleženci so se stkale pristne vezi  in ob izmenjavi izkušenj in praktičnega znanja smo se vsi veliko naučili. Še posebej nas veseli, da so udeleženci spoznali šolo kot člen v verigi pri prenosu znanja.

      Romana Špes, koordinatorica projekta na šoli

       

    • Projekt Objem ZRSŠŠ: »Razvoj in udejanjanje inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja za dvig splošnih kompetenc«

      Projekt Objem ZRSŠŠ: »Razvoj in udejanjanje inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja za dvig splošnih kompetenc«

      Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
         

      V šolskem letu 2017/18 se je naša šola vključila v nacionalni projekt z naslovom OBJEM (Ozaveščanje Branje Jezik Evalvacija Modeli), ki ga vodi Zavod za šolstvo RS.

      V projekt, ki je glede na vzgojno-izobraževalno delo naravnan vertikalno, so vključeni vrtci, osnovne šole in srednje šole.

      Sodelujoči konzorcijski partnerji pa so tudi:

      • Filozofska fakulteta (LJ),
      • Fakulteta za računalništvo in informatiko (LJ),
      • Pedagoška fakulteta Ljubljana,
      • Pedagoška fakulteta Maribor,
      • Pedagoški inštitut in
      • ZRSŠ

      Skupno sodeluje: 59 VIZ (19 razvojnih VIZ in 40 implementacijskih VIZ)

      V implementacijski skupini nas je: 8 vrtcev, 16 OŠ in 16 SŠ.

      Glavni namen in cilj projekta je dvig ravni bralne pismenosti in razvoj slovenščine, pri čemer je potrebno poudariti, da tu ne gre le za  slovenščino kot učni predmet, ampak tudi v veliki meri za slovenščino kot učni jezik pri vseh predmetih ter za slovenščino kot jezik strok.

      Poseben poudarke naj bi namenili tudi slovenščini kot drugemu ali  tujemu jeziku priseljencem in beguncem. Pri tem pa se ves čas poudarja pomen šolske knjižnice, ki naj bi bila povezovalna točka med poukom in razvojem bralne pismenosti.

      Na podlagi povedanega lahko ugotovimo, da prav vsak učenec in učitelj najde svoje mesto v projektu.

      Naloge šolskega projektnega tima (PT) – implementacijske šole so:

      • sodelovanje pri začetni in končni analizi stanja, evalvaciji in merjenju napredka bralne pismenosti,
      • preizkušanje didaktičnih pristopov in strategij,
      • udeležba na regijskih usposabljanjih, kjer aktivno sodelujejo ter nato posredujejo usvojeno na srečanjih projektnega tima na svoji šoli z aktivnim sodelovanjem in medsebojnimi hospitacijami,
      • sodelovanje pri pripravi in predstavitvi projekta in primerov praks,
      • sodelovanje v mrežah razvojnih in implementacijskih VIZ
      • druge naloge, ki se bodo v času izvajanja projekta izkazale za potrebne. 
    • Projekt SIO-2020

      Projekt SIO-2020

       

      Podatki o programu SIO-2020:

      https://www.arnes.si/sio-2020/

    • Projekt Od setve do žetve - kar sejemo to žanjemo
      Projekt Od setve do žetve - kar sejemo to žanjemo

      Projekt Od setve do žetve - kar sejemo to žanjemo

      Na Čebelarski zvezi Slovenije se dobro zavedamo pomena ohranjanja okolja, saj je ravno narava tista, ki nas lahko bogato nagradi in nam ponuja izobilje vsega, kar potrebujemo za preživetje. Ohranjanje ajde, ki so jo še pred pol stoletja naši predniki pridelali v velikih količinah in posledično skrb za čebele, pomen lokalno pridelane hrane, osveščanje otrok, … vse to so vrednote, ki jih želimo obuditi.
       Zasnovali smo projekt z imenom od setve do žetve – kar sejemo to žanjemo, ki ima zelo pomenljiv naslov.
       
      V projekt smo vključili kmetijske šole, ki razpolagajo s kmetijskimi površinami in so pripravljene aktivno sodelovati pri projektu in na ta način prispevati k boljši razpoznavnosti ajde in ostalih hortikulturnih rastlin, ohranjanju narave in osveščanju dijakov in študentov kmetijskih šol in splošne javnosti.
       
    • EIP Vzpostavitev vzdrževalne selekcije čebulnic za pridelavo zdravega semena slovenskih sort česna in šalotke

      EIP Vzpostavitev vzdrževalne selekcije čebulnic za pridelavo zdravega semena slovenskih sort česna in šalotke

      Naša šola sodeluje s Centrom biotehnike in turizma Novo mesto, Kmetijskim inštitutom Slovenije, Inštitutom za hmeljarstvo in pivovarstvo Žalec, Kmetijsko gozdarskim zavodom Celje, semenarsko hišo Amarant in številnimi kmeti-pridelovalci česna in šalotke.

      Naziv projekta:

      VZPOSTAVITEV VZDRŽEVALNE SELEKCIJE ČEBULNIC ZA PRIDELAVO ZDRAVEGA SEMENA SLOVENSKIH SORT ČESNA (Allium sativa) IN ŠALOTKE (Allium cepa var. aggregatum)

      Povzetek

      Projekt izhaja iz potrebe slovenske semenarske pridelave česna in šalotke, ki se sooča z izjemno okuženostjo semenskega materiala slovenskih sort in vzpostavitvijo razvojno - raziskovalnega dela za permanentno odbiro in čiščenje semenskega materiala. Načrtovano je, da prva faza čiščenja poteka na Kmetijskem inštitutu Slovenije-u in Inštitutu za hmeljarstvo in pivovarstvo Slovenije, pri čemer se znanje prenese na Grm Novo mesto - center biotehnike in turizma (sekundarni raziskovalni nivo). Grm Novo mesto bo tako prevzel vse do certificiranega semena. Za vzpostavitev trajnostne vzdrževalne selekcije je, poleg povezanosti raziskovalno razvojnega sektorja s semenarskimi hišami in pridelovalci, ključen prenos znanja in izdelava tehnoloških navodil za nadaljnjo pridelavo. Ključni učinki projekta so, poleg kakovostnega semenskega materiala in vzpostavitve vzdrževalne selekcije, tudi promocija semenarstva in uporabe slovenskih sort semenskega materiala. S tem se projekt naslanja na veliko težavo sodobnega, tudi slovenskega kmetijstva, to je izjemna erozija lokalnih, domačih, avtohtonih in predvsem domačim razmeram prilagojenih sort kmetijskih rastlin, popularizaciji pridelave v segmentu ekološke pridelave in odpiranje novih zaposlitvenih priložnosti na podeželju. Projekt se v velikem deležu nanašal na, z najboljšimi eksperti s področja semenarstva in statistike, zasnovo agrotehnoloških poskusov na kmetijskih gospodarstvih, s ciljem izdelave in razširjanja tehnoloških navodil. Projekt se bo smiselno nadgrajeval z različnimi pristopi prenosa znanj, popularizacije projekta, povezovanja pridelovalcev, javnih predstavitev na strokovnih in znanstvenih posvetih ipd. Projekt  tako sledi dvema pomembnima pridelovalnima ciljema slovenskega semenarstva: pridobivanju in vzdrževanju semenskega materiala slovenskih sort česna in šalotke primernega zdravstvenega stanja ter povečanju produktivnosti v pridelavi materiala slovenskih sort česna.

      Cilji

      1. Vzpostavitev sistema permanentnega čiščenja semena, vključujoč ocenjevanje prisotnosti nematod in s tem povezane problematike ter razvoja brezvirusnega semenskega materiala česna in šalotke. Gre za funkcionalno brezvirusni material, posamezni virusi v zelo nizki koncentraciji so lahko v brezvirusnem materialu še zmeraj prisotni – znanstveno je nemogoče zagotoviti 100 % brezvirusnost rastlinskega materiala, čeprav je ta izraz v redni uporabi) – v projektu Kmetijski inštitut Slovenije prenaša znanje na Grm Novo mesto, sočasno poteka ista naloga na šalotki na Inštitutu za hmeljarstvo in pivovarstvo Slovenije. V projektu se vzpostavlja sistem in ne zagotavlja večjih količin brezvirusnega semenskega materiala za trg. Metodologija od izvornega osebka do novih (za in vivo) primernih pogojev traja po predvidenem protokolu. Po preteku nekaj let se vzpostavi komercialna linija pridelave brezvirusnega semenskega materiala slovenskih sort česna in šalotke.
      2. Prevzem znanja (prenos iz Kmetijskega inštituta Slovenije na Grm Novo mesto), materialov (donatorja oz. dobavitelja sta semenarska hiša Amarant ter Semenarna Ljubljana d.o.o.) in vzpostavitve celotnega življenjskega cikla pridelave brezvirusnega semenskega materiala slovenskih sort česna (od odbire in vivo, preko RRI dela v in vitro, do ponovne aklimatizacije in vivo ter komercialnega razmnoževanja) na Grmu Novo mesto.
      3. Intenzivnejše sodelovanje Kmetijskega inštituta Slovenije s komercialnimi semenarskimi hišami za vzpostavitev trajne komercialne pridelave brezvirusnega materiala slovenskih sort česna in šalotke, ob sočasni promociji slovenskih sort kmetijskih rastlin, semenarstva kot visoko zahtevne kmetijske panoge ter s ciljem povečati semenarsko pridelavo s Sloveniji, s poudarkom na pridelavi čebulnic.
      4. Zasnova in obdelava agrotehnoloških poskusov na visoki strokovni ravni, ki bodo osnova za izdelavo tehnoloških navodil za pridelavo semenske pridelave česna in šalotke.
      5. Prenos znanja agrotehnologije semenske pridelave česna in šalotke na druga kmetijska gospodarstva, med udeležence v kmetijskem izobraževanju, v strokovno javnost, agrarne novinarje itd.
      6. Strokovna in znanstvena objava vsebine in rezultatov projekta v času izvajanja projekta in po njem s ciljem več nivojske promocije projekta za doseganje njegovih vsebinskih učinkov.
      7. Razvoj projektne sheme kakovosti in načrta trženja proizvodov.
      8. Projektno partnerstvo nudi odlično priložnost za nadaljnje skupno razvojno – raziskovalno, panožno in poslovno sodelovanje ter daje možnost nadaljnjega razvoja podobnih vsebin, med katerimi je tudi namera Kmetijskega inštituta Slovenije, da se v daljšem časovnem obdobju očisti tudi ostale populacije slovenskih sort česna (tudi šalotke), ki jih hrani v svojih vzdrževalnih selekcijah.

      Pričakovani rezultati

      1. Uspešen prenos znanja za vzpostavitev sistema permanentnega čiščenja semena v postopku laboratorijskega dela, vključujoč ocenjevanje prisotnosti nematod in s tem povezane problematike ter razvoja brezvirusnega materiala semenskega materiala česna in šalotke iz Kmetijskega inštituta Slovenije na Grm Novo mesto.
      2. Dejanska vzpostavitev vzdrževalne selekcije česna (Allium sativa) in šalotke (Allium cepa aggregatum) slovenskih sort na Kmetijskem inštitutu, Grmu Novo mesto in semenarskih hišah.
      3. Izdelana tehnološka navodila za pridelovalce semenskega materiala česna in šalotke, s posebnim poudarkom na ekološki pridelavi, izdana v obliki priročnika (tiskana verzija in e-oblika).
      4. Izdelan in javno objavljen načrt trženja rezultatov projekta.
      5. Izdelana mreža splošnih in strokovnih promocijskih dogodkov, v okviru katerih bodo predstavljeni cilji projekta.
      6. Na osnovi številnih strokovnih in promocijskih aktivnosti projekta bo dosežena večja pridelava visokokakovostnega semenskega materiala, razvit trg in dosežen razvoj semenarstva.
    • Projekt RaST
      Projekt RaST

      Projekt RaST

      Projekt RaST (razvojno središče talentov), ki poteka med 2017 in 2020, je projekt, ki ga je Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport izbralo kot središče kohezijske regije Vzhodna Slovenija na razpisu “Spodbujanje prožnih oblik učenja in podpora kakovostni karierni orientaciji za nadarjene”.

      Projekt je namenjen dijakom, ki imajo vidne dosežke na tekmovanjih, pri raziskovalnih in umetniških nalogah in natečajih, kažejo izjemen interes in dosežke (za določene teme) pri pouku in izven njega, kar se kaže tudi z obiskovanjem ali izvajanjem dodatnih aktivnosti (tabori, poletne/zimske šole, izdelki, projekti) na področjih njihove nadarjenosti.

      Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje se je vanj vključila v šolskem letu 2019/20 in ga nadaljuje tudi v šolskem letu 2020/21 z naslovom Izdelava konstrukcij v vrtnarstvu in cvetličarstvu. Projekt se zaključi v decembru leta 2020. V okviru projekta  smo zaprosili za 10.000 eur sredstev za nabavo materialnih sredstev, za izobraževanje, za izvedbo strokovnih ekskurzij, za priprave na tekmovanja in udeležbo na tekmovanjih.

      V projektu sodeluje 15 nadarjenih dijakov ter 5 pridruženih dijakov

      Pripravila: Mojca Sodin

    • Projekt Munera 3

      Projekt Munera 3

      »Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.«

      Projekt MUNERA 3: Izvajanje programov nadaljnjega poklicnega izobraževanja in usposabljanja v letih 2018–2022

      Naša šola  je kot konzorcijski partner vključena v projekt MUNERA 3: Izvajanje programov nadaljnjega poklicnega izobraževanja in usposabljanja v letih 2018–2022, katerega vodilni partner je Šolski center Nova Gorica. Operacijo Izvajanje programov nadaljnjega poklicnega izobraževanja in usposabljanja v letih 2018–2022 sofinancirata Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada ter Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport. Namen javnega razpisa je povečati vključenost zaposlenih v programe nadaljnjega poklicnega izobraževanja in usposabljanja ter izboljšati njihove kompetence zaradi potreb na trgu dela, večje zaposljivosti in mobilnosti med področji dela ter osebnega razvoja in delovanja v sodobni družbi. Programi so namenjeni zaposlenim, ki potrebujejo dodatna usposabljanja, kvalifikacije ali prekvalifikacije, zaradi potreb na trgu dela in delovnem mestu.

      Programi izobraževanja in usposabljanja so namenjeni zaposlenim osebam in so za udeležence brezplačni.

      Na naši šoli bomo v okviru tega projekta izvajali:

      50-urne programe usposabljanja in izpopolnjevanja:

       Na področju višjega šolstva je možno pridobiti višjo strokovno izobrazbo ali prekvalifikacijo na višješolski ravni izobraževanja.

      Kontakti:

      Nada Natek, koordinatorica
      Tel: 03 428 59 10
      Uradne ure: ponedeljek 10.00-11.00
       
       
      Erika Kramaršek
      Tel: 03 428 59 11
      Uradne ure: ponedeljek 10.00-11.00

      Povezava do spletne strani evropske kohezijske politike: www.eu-skladi.si

    • PROJEKT »Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju«

      PROJEKT »Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju«

       

      Šola je v letošnjem letu vključena v projekt Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju, katerega nosilec je Center Republike Slovenije za poklicno izobraževanje. Projekt je financiran s strani Sklada za podnebne spremembe v okviru Ministrstva za okolje in prostor.

      Aktivnosti projekta bodo usmerjene v razvoj, preizkušanje in evalviranje rešitev na področju srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja za:

      • oblikovanje celostnega programa o podnebnih spremembah,
      • celostno preoblikovanje vzgojno-izobraževalnih zavodov na poti k trajnostnemu načinu delovanja ter zmanjševanja ekološkega odtisa,
      • sistematično vključevanje podnebnih ciljev in vsebin v poklicno in strokovno izobraževanje in
      • krepitev kompetenc vodstvenih in strokovnih delavcev s področja VITR.

      AKCIJSKI NAČRT

      Andreja Gerčer


      Dejavnosti med 1. septembrom in 30. novembrom - galerija slik

       

       


      Podnebni tek - oktober 2022

      Dijaki in zaposleni Šole za hortikulture in vizualne umetnosti Celje smo se v sredo, 19. 10. 2022, v okviru Eko šole pridružili globalni podnebni iniciativi in sodelovali v Podnebnem teku.

      Dijaki naše šole so pod mentorstvom prof. Danice Korošec izdelali  trajnostno štafetno palico, ki jo bomo uporabili še ob kakšnih drugih priložnostnih. Z dijaki smo razmišljali o grozečih posledicah podnebnih  sprememb in iskali načine kako lahko z individualnimi in s skupnimi ukrepi prispevamo k izboljšanju okoljske problematike in zmanjšamo naš ogljični odtis. Dijaki in zaposleni smo skupaj pretekli  razdaljo štirih maratonov in si izmenjavali unikatno štafetno palico. S pretečeno razdaljo je vsak udeleženec podnebnega teka prispeval podporo  in s pretečeno razdaljo ter idejami prispeval pomemben delež h globalni preobrazbi zavesti, ki jo podnebni štafetni tek od Glasgowa do Sharm el-Sheikha spodbuja.

      Prišli smo do zaključkov, da je potrebno odločno napraviti korake h korenitim spremembam z odgovornim načinom življenja in varovanja narave, da si naš planet opomore. Udeleženci smo se strinjali, da je potrebno spremenjen način življenja z zdravim življenjskim slogom  vključiti v naš vsakdan.

         


      Podnebni cilji in vsebine v VIZ - SEPTEMBER 2023

      Podnebni cilji in vsebine v VIZ – nekaj utrinkov

      V četrtek, 21. 9. 2023, smo se v Ljubljani udeležili zaključnega dogodka projekta: Podnebni cilji in vsebine v vzgoji in izobraževanju, kjer smo aktivno sodelovali dve leti. 

         

         

       

       

    • Projekt »Dan sajenja medovitih rastlin« 2022 (v sodelovanje s Čebelarsko zvezo Slovenije)
      Projekt »Dan sajenja medovitih rastlin« 2022 (v sodelovanje s Čebelarsko zvezo Slovenije)

      Projekt »Dan sajenja medovitih rastlin« 2022 (v sodelovanje s Čebelarsko zvezo Slovenije)

      Slovenski čebelarji se zelo dobro zavedamo pomembnosti ohranjanja čistega in zdravega okolja, saj že vsaka najmanjša sprememba v njem lahko zelo hitro vpliva na naravo, kar med prvimi občutijo naše čebele in ostali opraševalci. Zaradi tega se je Čebelarska zveza Slovenije (ČZS) odločila, da naredi odločnejši korak in prevzame pobudo za zmanjševanje negativnega vpliva na okolje zaradi toplogrednih plinov, za katere smo vsi odgovorni.

      Zavedamo se, da takšen odločen korak poleg naše močne volje in želje po spremembi zahteva podporo celotne družbe in dobro strokovno znanje, ki so nam ga brez oklevanja ponudili na Zavodu za gozdove Slovenije. S svojim strokovnim delom bodo skrbeli, da se bodo ustrezna medovita drevesa sadila v primerno okolje, kot tudi strokovno pripravili navodila glede sajenja, vzdrževanja in nege medovitih dreves. Poleg samih medovitih drevesnih vrst želimo v naš projekt vključiti tudi ostale medovite rastline, zato smo zelo veseli že dogovorjenega sodelovanja s slovenskimi srednjimi kmetijskimi šolami: Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje, Šolski center Ptuj - Šola za ekonomijo turizem in kmetijstvo, Biotehniški center Naklo, Grm Novo mesto - center biotehnike in turizma in Šolski center Šentjur. K aktivnemu sodelovanju bomo povabili tudi vse nevladne organizacije, lokalne skupnosti, … ter nasploh vse Slovence, saj vsak lahko s sajenjem medovitih dreves prispeva svoj delež k projektu.

      Slovenski čebelarji dajemo pobudo celotnemu svetu, da se priključi našemu projektu, saj naš planet potrebuje sajenje medovitih dreves za ohranjanje okolja, za ohranjanje opraševalcev in s tem posledično za preživetje opraševalcev in s tem zagotavljanje opraševalnega servisa za pridelavo 70 % hrane.


      Sajenje medovitih rastlin - marec 2022

      V okviru projekta »Dan sajenja medovitih rastlin«, ki ga izvajamo s Čebelarsko zvezo Slovenije smo na šoli v okviru praktičnega pouka posadili medovite rastline.

      V sadovnjaku smo posadili 60 sadik malin, 60 sadik robid in 5 sadik divjih češenj. V šolskem parku pa smo posadili 5 sadik gorskega javorja in 5 sadik navadne smreke.

    • Program React-EU

      Program React-EU

       

      ​​​

      ​​

      Program React-EU - IKT za VIZ je namenjen nadaljni podpori izvajanja izobraževanja na daljavo in uporabi IKT na lokacijah VIZ. Projekt bo podprl hibridno izobraževanje, ki izmenično poteka na daljavo in na  lokacijah VIZ.

      Podatki o projektu na spodnji povezavi:

      https://www.arnes.si/react-eu-ikt-za-viz/

      ​https://www.arnes.si/react-eu-ikt-za-viz/​

      ​​​​

    • Projekt MIND+

      Projekt MIND+

      Prenova poklicnega izobraževanja 2016-2021 - Model individualizacije+  (MIND+)

      Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje  je ena izmed petih šol, ki s programom vrtnar sodeluje v projektu MIND+. Cilj projekta je razvoj in preizkušanje modela izvajanja programov SPI v šolski obliki, ki bo vključeval učinkovite pristope, ukrepe in dejavnosti v odporo izvajanju prožnejših oblik poklicnega izobraževanja, ki omogočajo praktično usposobitev in individualni razvoj posameznika.

      V torek, 12. oktobra 2021 je na CPI potekala zaključna konferenca ESS projekta MIND + “Prenova poklicnega izobraževanja v letih 2016-2021” na kateri je sodelovala poleg drugih eminentnih gostov tudi ravnateljica Štefanija Kos Zidar, ki je spregovorila na temo kompetence prihodnosti in kako naj sodobna šola odgovarja na potrebe mladih ter s kakšnimi ukrepi naj šola podpira posamezne dijake na njihovi poti osebne in karierne rasti. Naša šola je bila ena izmed ostalih šol, ki smo bili aktivno vključeni v omenjenem projektu, ki temelji na individualizaciji pouka.

      Več o konferenci: https://cpi.si/aktualno/novice/uspesno-izpeljana-zakljucna-konferenca-ess-projekta-prenova-poklicnega-izobrazevanja-v-letih-2016-2021/

      Na okrogli mizi so sodelovali: Nataša Hafner, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport · Andrej Kos, Polycom Škofja Loka, d. o. o. · Mitja Korunovski, Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije · Štefanija Kos Zidar, Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje · Suzana Kerec, Zavod RS za zaposlovanje · dr. Boris Dular, Strokovni svet za poklicno in strokovno izobraževanje · dr. Klara S. Ermenc, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani · dr. Jörg Markowitsch, 3s Unternehmensberatung, Dunaj · Darko Mali, Center RS za poklicno izobraževanje.

    • Erasmus +, Inovativne metode poučevanja v hortikulturi

      Erasmus +, Inovativne metode poučevanja v hortikulturi

      Že vrsto let se vključujemo v različne mednarodne projekte na področju vrtnarstva in krajinarstva. Sodelujemo z različnimi šolami s podobnimi izobraževalnimi programi širom po Evropi. S projektom »Neue Lernmethoden gemeinsam erarbeiten« želimo nameniti večji poudarek inovativnim učnim metodam, modelom dobrih praks ter med sabo izmenjati metode poučevanja, ki so med izobraževalnimi sistemi  partnerskih šol različne. V projektu sodeluje poleg naše šole še šola iz Dortmunda v Nemčiji, šola iz Latvije, Zveza evropskih učiteljev vrtnarstva in šola iz Eupna v Belgiji, ki je tudi prevzela koordinatorstvo projekta. Projekt je dveleten in poteka od 1. septembra 2017 do 31. avgusta 2019.

      V tem času bomo izvedli naslednje mobilnosti:

      Udeležba na seminarju, ki je namenjen učiteljem v hortikulturi in ki ga v letu 2018 organizira šola iz Laimburga v Bolzanu, v Italiji. Seminar bo potekal od 3.4.2018 – 7.4.2018. Šola iz Italije je članica Zveze učiteljev vrtnarstva.

      V maju 2018 bo šola iz Dortmunda v Nemčiji pripravila seminar, kjer bo v realni situaciji predstavila načrtovanje in oblikovanje zunanjih površin. Seminar je namenjen dvema učiteljema strokovnih predmetov in štirim dijakom.

      V avgustu 2018 se bo tričlanska ekipa dijakov z dvema mentoricama udeležila mednarodnega tekmovanja mladih vrtnarjev Evrope, ki bo letos potekalo med 20.8.2018 in 25.8.2018, v organizaciji češke šole v neposredni bližini Brna, v Rajhradu.

      Decembra 2018 se bova koordinatorici projekta udeležili pripravljalnega seminarja v Luksemburgu, kjer bomo z drugimi šolami iskali možnosti sodelovanja na naslednjem evropskem razpisu.

      Zadnjo aktivnost projekta pa bomo izvedli med 23.4.2019 in 27.4.2019, ko se bomo v Latviji udeležili novega seminarja učiteljev vrtnarstva, ki bo združen tudi s seminarjem za dijake. Mobilnosti se bosta poleg dveh profesorjev lahko udeležila tudi 2 dijaka.

       

      Pripravljamo pa tudi dve aktivnosti v organizaciji naše šole:

      Prva aktivnost nas čaka v aprilu 2018, ko bomo gostili predstavnike partnerskih šol projekta. Skupaj bomo po srečanju v Sloveniji odpotovali na seminar učiteljev vrtnarstva v Italijo.

      Druga aktivnost nas čaka konec septembra 2018, ko bomo za vse člane projekta pripravili seminar z naslovom Zeliščna mavrica.

      Dijaki in dijakinje, ki želite spoznavati področje hortikulture izven meja naše države, vabljeni k sodelovanju!

       

      Romana Špes in Lidija Oblak