Seminar učiteljev vrtnarstva v Luksemburgu

Vsako leto se učitelji vrtnarstva evropskih držav srečamo v eni izmed držav Evrope. Z leti se seminarja udeležuje vse več članov Združenja evropskih učiteljev. Tako je letošnja šola gostiteljica iz Luksemburga, Lycée Technique Agricole Gilsdorf, gostila rekordno število učiteljev; kar 52 iz 14 evropskih držav.
Luksemburg leži v osrčju zahodne Evrope. Zgodovinski in strateški pomen države sega daleč nazaj v rimski čas. Tok zgodovine do današnjih dni pa je državi pustil neizbrisen pečat multikulturnosti in multinacionalnosti. Kar polovica državljanov Luksemburga je priseljencev, ki prihajajo iz različnih delov sveta; največ iz Italije in Portugalske. Uradni jeziki so luksemburščina, nemščina in francoščina, seveda pa je zelo prisotna tudi angleščina.
Gostitelji so s programom seminarja, kot je bil obisk EU institucij, želeli pokazati na sobivanje in asimilacijo različnih kultur in nacionalnosti. Ogledali smo si multimedijsko in interaktivno razstavo, ki jo vodi Evropski parlament. S simulacijo primerov reševanja različnih mnenj pri usklajevanju zakonskih predlogov smo se seznanili z delom evropskih poslancev. Sprehodili smo se po evropski četrti, poslovnem delu mesta, kjer so sedeži evropske banke, mednarodnega sodišča in različnih EU agencij. Povsod je videti povezovanje zgodovine, tradicije s sodobnostjo; tako v zgradbah, spomenikih in tudi v miselnosti ljudi.
Tako je pripravljena tudi hortikulturna razstava na prostem, LUGA 2025, ki bo odprla svoja vrata 7. maja. Ogled urbanih vrtov na različnih delih mesta Luksemburg bo mogoč do 18. oktobra, ko jo bodo v celoti podrli. Imeli smo ta privilegij, da smo si razstavo v grobih obrisih ogledali še pred njeno uradno otvoritvijo. Geslo razstave je: Naredimo nevidno vidno. Odkrivanje nevidnega pomeni raziskovanje osupljive kompleksnosti urbanega ekosistema.
V četrtek dopoldan smo v Ettelbrucku obiskali arboretum šole LTA. V novi šoli, ki leži v neposredni bližini Etellbrucka, v Gilsdorfu, pa smo imeli popoldan generalno skupščino, na kateri je predsedstvo Združenja učiteljev predstavilo projekte preteklega leta in podalo predloge za prihodnja sodelovanja vrtnarskih šol. Šole, ki so se prvič udeležile seminarja, so imele priložnost predstaviti svoje delo in se vključiti v Erasmus+ projekte.
Zadnji dan je bil namenjen ogledom primerov dobrih praks. Tako smo si dopoldan ogledali revitalizirano področje še aktivnega kamnoloma in se sprehodili po poteh geološkega krajinskega parka Mëllerdall, ki mu Luksemburžani pravijo kar švicarske Alpe. V nadaljevanju smo obiskali podjetje, ki proizvaja travne tepihe. Uspešnost podjetja pripisujejo tudi inovativnim rešitvam vakumskega hlajenja pobranih travnih zvitkov. Obiskali smo tudi socialno podjetje, ki se ukvarja s pridelavo sadik in plodov zelenjave za različne tržne proizvajalce. Viške pridelane zelenjave porabijo v lastni kuhinji. V podjetju so zaposleni ljudje z motnjami v duševnem razvoju ali tisti, ki so preživeli možgansko kap in na tak način ostajajo delovno aktivni. Posamezni delovni procesi so zaradi lažje razumljivosti opremljeni s piktogrami.
Luksemburg obsega malo več kot desetino Slovenije, a tako kot so temelji mesta na skali, ima tudi država trdno držo v EU. Čeprav nam je vreme nagajalo ves teden – bilo je hladno in deževno – pa smo v teh dneh obnovili in stkali nove prijateljske vezi za bodoča sodelovanja med šolami.
Napisali: Romana Špes in Lidija Oblak