Skip to main content
Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje, Srednja poklicna in strokovna šola

POROČILO O DELU KOMISIJE ZA KAKOVOST V ŠOLSKEM LETU 2011/12

  1. PREDSTAVITEV ŠOLE ZA HORTIKULTURO IN VIZUALNE UMETNOSTI CELJE

Vizija

Postati hočemo regijsko in državno učno središče za področje hortikulture, aranžerstva in oblikovanja. Ta cilj uresničujemo v sodelovanju z gospodarstvom, sorodnimi šolami doma in v tujini, lokalno skupnostjo in drugimi inštitucijami.

Vrednote

Vrednote, ki jih gojimo in negujemo na naši šoli, so:

  • skrb za telesno in duševno zdravje delavcev šole, dijakov, študentov in drugih udeležencev izobraževanja,
  • dobri medsebojni odnosi, ki temeljijo na poštenosti, iskrenosti, spoštovanju strpnosti in sprejemanju drugačnosti,
  • vzpodbujanje kritičnosti, delavnosti, ustvarjalnosti in inovativnosti,
  • dobra in odprta komunikacija med izvajalci in udeleženci izobraževanja,
  • visoka strokovna usposobljenost učiteljev, interdisciplinarnost, aktualnost in fleksibilnost znanja.

Cilji:

  • sodoben in pester pouk, uvajanje novih metod in oblik dela,
  • aktivno sodelovanje dijakov in učiteljev,
  • izboljšanje stikov med učitelji in dijaki ter krepitev medsebojnega zaupanja,
  • skrb za večjo učno uspešnost dijakov,
  • povezava splošno izobraževalnih, strokovnih predmetov ter praktičnega pouka,
  • integracija otrok s posebnimi potrebami v vzgojno izobraževalnem delu,
  • aktivno povezovanje šole z okoljem,
  • povezovanje s sorodnimi šolami v tujini,
  • zagotovitev ustreznih materialnih in kadrovskih pogojev za uspešno delo,
  • izvajanje poklicnega in strokovnega izobraževanja, ki bo usklajeno s potrebami razvoja ter bo omogočalo uspešno in strokovno delo v procesih prestrukturiranja in prilagajanja vrtnarstva sodobnim razvojnim težnjam ter evropskim standardom,
  • razvijanje prijazne, uspešne in zgleda vredne šolske kulture.

Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje ima dolgo tradicijo. Ustanovljena je bila leta 1946. Skozi celotno obdobje delovanja si je prizadevala udeležencem izobraževanja podati strokovno znanje, predvsem pa ljubezen in spoštovanje do vrtnarskega in cvetličarskega poklica, v zadnjih desetih letih pa tudi do aranžerskega poklica. V šol. letu 2004/05 je bila ustanovljena višja strokovna šola.

Šola se je konec leta 2008 iz Vrtnarske šole preimenovala v Šolo za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje.

Šola opravlja javno službo na naslednjih področjih:

  • srednje, poklicno in strokovno izobraževanje po programih: vrtnar, cvetličar, hortikulturni tehnik, aranžerski tehnik,
  • višješolsko strokovno izobraževanje po programu inženir hortikulture,

Poleg rednega izobraževanja šola izvaja tudi programe izobraževanja odraslih po zgoraj omenjenih programih ter seminarje in tečaje.

Na področju kakovosti je aktivnosti tudi v šolskem letu 2011/12 vodila in usklajevala komisija za kakovost, ki se je sestala na štirih delovnih srečanjih.

  1. PREGLED OPRAVLJENIH AKTIVNOSTI PRI PRESOJANJU IN RAZVIJANJU KAKOVOSTI V ŠOLSKEM LETU 2011/12

Izvajali smo ukrepe, ki smo jih načrtovali v Akcijskem načrtu za razvoj kakovosti v šol. letu 2011/12. Osredotočili smo se na aktivnosti, ki se nanašajo na naslednje kazalnike kakovosti: Razvoj učnega okolja, Doseganje ciljev izobraževanja, Praktično usposabljanje z delom in Odnos dijakov do narave in okolja.

Samoevalvacijo smo izvedli na dveh področjih.

  • Pri projektu Biotehniška področja, šole za življenje in razvoj smo v šol. letu 2011/12 za samoevalvacijo izbrali področje Zaposljivost absolventov. Ugotoviti želeli, koliko naših dijakov nadaljuje izobraževanje in na katerih področjih, koliko jih je že zaposlenih in njihove namere o nadaljevanju izbraževanja. V okviru projekta smo pripravili spletni anketni vprašalnik za dijake, ki so v prejšnjem šolskem letu zaključili izobraževanje na naši šoli. Vprašalnik bomo v izpolnjevanje dijakom, ki so v šol. letu 2011/12 končali izobraževanje na naši šoli poslali konec leta 2012.
  • V okviru komisije za kakovost naše šole smo se odločili za samoevalvacijo, s katero smo ugotavljali zadovoljstvo dijakov. Zanimala nas je njihova stopnja zadovoljstva z informiranjem na šoli, z organizacijo pouka in drugih dejavnosti, splošno zadovoljstvo z učitelji, njihova ocena sodelovanja z ravnateljem, ocena medsebojnih odnosov med dijaki ter ocena zunanjih in notranjih prostorov šole. Sestavili smo anketni vprašalnik. Anketiranje dijakov smo izvedli s pomočjo spletne aplikacije e SurveyPro.com v mesecu maju in juniju 2012. Anketni vprašalnik je izpolnilo 106 dijakov v vseh programih in letnikih. V juliju in avgustu 2012 smo pripravili analizo dobljenih rezultatov. Rezultate samoevalvacije smo obravnavali na pedagoški in andragoški konferenci 29. 8. 2012. Rezultate so obravnavali predstavniki dijakov z mentorico dijaške skupnosti na sestanku dijaške skupnosti dne 14. 9. 2012. V. d. ravnatelja je rezultate predstavil predstavnikom staršev na sestanku sveta staršev dne 24. 9. 2012.
    Za področja, za katera se je izkazalo, da dijaki niso z njimi najbolj zadovoljni, smo dne 17. 9. 2012 na sestanku komisije za kakovost izdelali predloge izboljšav.
    O predlogih izboljšav na področju kakovosti bomo razpravljali na pedagoški/andragoški konferenci v mesecu oktobru 2012. Na osnovi rezultatov razprave bomo pripravili Akcijski načrt za razvoj kakovosti za šol. leto 2012/13.

Aktivno smo sodelovali na delovnih srečanjih pri aktivnosti Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti v okviru projekta Biotehniška področja, šole za življenje in razvoj.

V letu 2011 je bila naša šola vključena v projekt Usposabljanje novih svetovalcev za kakovost, ki ga je vodil Andragoški center Slovenije. V okviru te aktivnosti, ki se je izvajala v času od 1. 1. 2011 do 31. 12. 2011 je učiteljica šole, ki je bila vključena v projekt, izdelala analizo sistema kakovosti Šole za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje. V njej je predstavila sistem kakovosti šole in ovrednotila stanje pri presojanju in razvijanju kakovosti. Usposobila se je za uporabo metode kolegialnega presojanja, ki je ena izmed metod zunanjega vpogleda v kakovost izobraževalne organizacije. Sodelovala je pri izvedbi kolegialne presoje v izobraževalni organizaciji LUNG (Ljudska univerza Nova Gorica).

V mesecu septembru 2011 smo na šoli v okviru projekta dopolnili Listino kakovosti, ki smo jo izdelali leta 2007 pri projektu Ponudimo odraslim kakovostno izobraževanje. Listino smo pripravili za oblikovanje in objavo v pisni obliki in v elektronski obliki. Na spletni strani šole smo jo objavili v mesecu novembru 2011.

Več skrbi smo namenili tudi doseganju standardov kakovosti pri javnem objavljanju informacij o izobraževanju odraslih.

Poskrbeli pa smo tudi za ureditev zavihka kakovost na spletni strani šole in za sprotno dopolnjevanje te strani.

Poročilo o delu komisije za kakovost za šolsko leto 2011/12 je obravnaval Svet zavoda Šole za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje na seji 24. 9. 2012 in ga potrdil.