Skip to main content
Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje, Srednja poklicna in strokovna šola

Poročilo o delu komisije za kakovost za šolsko leto 2010/11

  1. PREDSTAVITEV ŠOLE ZA HORTIKULTURO IN VIZUALNE UMETNOSTI CELJE

Vizija

Postati hočemo regijsko in državno učno središče za področje hortikulture, aranžerstva in oblikovanja. Ta cilj uresničujemo v sodelovanju z gospodarstvom, sorodnimi šolami doma in v tujini, lokalno skupnostjo in drugimi inštitucijami.

Vrednote

Vrednote, ki jih gojimo in negujemo na naši šoli, so:

  • skrb za telesno in duševno zdravje delavcev šole, dijakov, študentov in drugih udeležencev izobraževanja
  • dobri medsebojni odnosi, ki temeljijo na poštenosti, iskrenosti, spoštovanju strpnosti in sprejemanju drugačnosti,
  • vzpodbujanje kritičnosti, delavnosti, ustvarjalnosti in inovativnosti
  • dobra in odprta komunikacija med izvajalci in udeleženci izobraževanja
  • visoka strokovna usposobljenost učiteljev, interdisciplinarnost, aktualnost in fleksibilnost znanja.

Cilji

  • sodoben in pester pouk, uvajanje novih metod in oblik dela
  • aktivno sodelovanje dijakov in učiteljev
  • izboljšanje stikov med učitelji in dijaki ter krepitev medsebojnega zaupanja
  • skrb za večjo učno uspešnost
  • povezava splošno izobraževalnih, strokovnih predmetov ter praktičnega pouka
  • integracija otrok s posebnimi potrebami v vzgojno izobraževalnem delu
  • povezava šole z okoljem
  • povezovanje s sorodnimi šolami v tujini
  • zagotovitev ustreznih materialnih in kadrovskih pogojev za uspešno delo
  • izvajanje poklicnega in strokovnega izobraževanja, ki bo usklajeno s potrebami razvoja ter bo omogočalo uspešno in strokovno delo v procesih prestrukturiranja in prilagajanja vrtnarstva sodobnim razvojnim težnjam ter evropskim standardom
  • razvijanje prijazne, uspešne in zgleda vredne šolske kulture.

Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje ima dolgo tradicijo. Ustanovljena je bila leta 1946. Skozi celotno obdobje delovanja si je prizadevala udeležencem izobraževanja podati strokovno znanje, predvsem pa ljubezen in spoštovanje do vrtnarskega in cvetličarskega poklica, v zadnjih desetih letih pa tudi do aranžerskega poklica. V šol. letu 2004/05 je bila ustanovljena višja strokovna šola.

Šola se je konec leta 2008 iz Vrtnarske šole preimenovala v Šolo za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje.

Šola opravlja javno službo na naslednjih področjih:

  • srednje, poklicno in strokovno izobraževanje po programih: vrtnar, cvetličar, hortikulturni tehnik, aranžerski tehnik,
  • višješolsko strokovno izobraževanje po programu inženir hortikulture,

Poleg rednega izobraževanja šola izvaja tudi programe izobraževanja odraslih po zgoraj omenjenih programih ter seminarje in tečaje.

Na področju skrbi za kakovost je aktivnosti tudi v šolskem letu 2010/11 vodila in usklajevala komisija za kakovost, ki se je sestala na šestih delovnih srečanjih. Sestava komisije se je v šolskem letu 2010/11 spremenila. Spremembe v članstvu komisije je na predlog ravnateljice na 5. seji dne 30. 9. 2010 potrdil Svet zavoda Šole za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje.

  1. POTEK SAMOEVALVACIJE

 Akcijski načrt za razvoj kakovosti:

Rezultati izvedene samoevalvacije v šol. letu 2009/10 na področju Učenje in poučevanje in področju Praktično usposabljanje z delom so pokazali, da naša šola večinoma dosega predpisane standarde kakovosti pri posameznih izbranih kazalnikih. Pojavljajo pa se še nekatere šibke točke, ki jih želimo odpraviti. Zato smo v okviru komisije za kakovost in s sodelovanjem celotnega učiteljskega zbora izdelali Akcijski načrt za razvoj kakovosti v šol. letu 2010/11. V njem smo opredelili ukrepe za izboljšanje prostorskih možnosti in opremljenosti prostorov za izvajanje izobraževalnega procesa ter ukrepe za izboljšanje organizacije in izvedbe praktičnega usposabljanja dijakov z delom v podjetjih. Določili smo aktivnosti za razvoj kakovosti, zadolžene osebe za izvedbo teh aktivnosti in rok, do katerega naj bi te aktivnosti bile izvedene. Realizacijo smo spremljali na srečanjih komisije za kakovost.

Presojanje kakovosti:

  • Pri projektu Biotehniška področja, šole za življenje in razvoj smo v šolskem letu 2010/11 za samoevalvacijo izbrali področje Doseganje ciljev izobraževanja, kazalnika Delež dijakov, ki so uspešno končali izobraževanje v predvidenem času in Uspešnost na zaključnem izpitu in poklicni maturi. Na naši šoli smo želeli ugotoviti uspešnost dijakov zaključnih letnikov šol pri zaključevanju izobraževanja v šol. letih 2006/07, 2007/08, 2008/09 in 2009/10. Na delovnem srečanju v okviru projekta pri aktivnosti Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti pa bomo dobljene rezultate med posameznimi šolami, ki izvajamo programe izobraževanja na področju biotehnike, lahko primerjali. Na šoli smo zbrali podatke za analizo in opravili statistično obdelavo teh podatkov.
  • V okviru komisije za kakovost naše šole smo se odločili za samoevalvacijo, s katero smo ugotavljali trajnostno naravnanost dijakov (odnos dijakov do samih sebe, do drugih ljudi, odnos do naravnega okolja, odnos do rabe virov). Sestavili smo anketni vprašalnik. Anketiranje smo izvedli s pomočjo spletne aplikacije e SurveyPro.com v mesecu juniju 2011. Anketirali smo dijake nezaključnih letnikov: 1.CV, 1.AT, 2.CV, 2. AT, 3.AT, 3.HT, 4. dHT. Skupaj je anketni vprašalnik izpolnilo 79 dijakov. Osnovno obdelavo podatkov smo pridobili s pomočjo spletnega programa za anketiranje. Za podrobnejšo analizo smo morali podatke obdelati ročno.
  • Odločili smo se, da bomo tudi v šol. letu 2010/11 spremljali zadovoljstvo dijakov tretjih letnikov programov vrtnar in cvetličar, ki opravljajo praktično usposabljanje z delom. Ugotoviti smo želeli njihovo zadovoljstvo z organizacijo in izvedbo praktičnega usposabljanja z delom pri delodajalcih. V ta namen smo izvedli anketiranje dijakov konec meseca maja 2011, ko so zaključili s praktičnim usposabljanjem z delom pri delodajalcih. Uporabili smo anketni vprašalnik za dijake, ki smo ga pripravili za anketiranje v lanskem šolskem letu. Anketni vprašalnik je izpolnilo 20 dijakov.
  • V izobraževanju odraslih smo kakovost ponovno presojali s kazalnikom Zadovoljstvo udeležencev izobraževanja.. Ugotavljali smo zadovoljstvo udeležencev izobraževanja odraslih z vsebino in načini informiranja, z učnimi gradivi, s prostori in kako so se jim uresničila pričakovanja, zaradi katerih so se vključili v izobraževanje na naši šoli. Anketni vprašalnik smo pripravili s pomočjo spletne aplikacije POKI. Anketiranje smo izvedli v mesecu maju in juniju. 2011.

V okviru komisije za kakovost naše šole smo se odločili, da bomo anketirali tiste udeležence izobraževanja odraslih, ki se redno udeležujejo govorilnih ur/konzultacij in opravljajo izpite. Menili smo, da bodo ti udeleženci najlažje izrazili svoje zadovoljstvo z izobraževanjem na naši šoli. Anketiranje smo izpeljali v pisni obliki.

Podatke iz izpolnjenih anket smo vnesli v spletno aplikacijo, ki nam je izdelala osnovno obdelavo. Anketiranje udeležencev je potekalo v mesecu maju in juniju 2011.

Druge aktivnosti na področju razvoja kakovosti

Naša šola je s sodelovanjem v projektu POKI (Ponudimo odraslim kakovostno izobraževanje) v letu 2007 pridobila pravico do uporabe zelenega znaka kakovosti POKI. Pravico do uporabe tega znaka je potrebno vsaki dve leti obnoviti oziroma podaljšati. Zato smo v mesecu decembru 2010 pripravili in oddali vlogo za podaljšanje pravice v za uporabo znaka POKI v letih 2011 in 2012. V mesecu januarju 2011 so nam na ACS odobrili uporabo znaka POKI za leti 2011 in 2012.

Aktivno smo sodelovali na delovnih srečanjih pri aktivnosti Ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti v okviru projekta Biotehniška področja, šole za življenje in razvoj.

V letu 2011 smo se vključili v projekt Izobraževanje in usposabljanje strokovnih delavcev v izobraževanju odraslih od 2009 do 2011pri aktivnosti Usposabljanje novih svetovalcev za kakovost, ki jo vodi Andragoški center Slovenije. V okviru te aktivnosti, ki se izvaja v času od 1. 1. 2011 do 31. 12. 2011 je učitelj – svetovalec za kakovost, ki je vključen v projekt, izdelal Samoevalvacijsko poročilo – analizo stanja na področju presojanja in razvijanja kakovosti na naši šoli. V analizi je opredelil umeščenost sistema kakovosti v redno dejavnost šole, presojanje kakovosti in razvijanje kakovosti. Sodeloval je tudi pri izvedbi kolegialne presoje kot metode presojanja kakovosti v izobraževalni organizaciji Ljudska univerza Nova Gorica. V mesecu juliju 2011 je dopolnil Listino kakovosti, ki smo jo na šoli izdelali v okviru projekta POKI leta 2007. Listino bomo na šoli pripravili za oblikovanje in objavo v pisni obliki in v e- obliki za na spletno stran naše šole.

Skrbeli smo za učinkovito in sprotno informiranje vseh udeležencev v izobraževanju in druge zainteresirane javnosti o aktivnostih na področju ugotavljanja in razvijanja kakovosti na internetnih straneh in z drugimi načini informiranja.

  1. REZULTATI SAMOEVALVACIJE IN USMERITVE

 3.1. Realizacija Akcijskega načrta za razvoj kakovosti za šol. leto 2010/11

Na sestanku komisije za kakovost dne 13. 9. 2011 smo pregledali realizacijo Akcijskega načrta za razvoj kakovosti. Ugotovili smo, da smo večino ukrepov, ki smo si jih zastavili v načrtu, izvedli v celoti, nekaj samo delno in nekaj je tistih, ki jih nismo uspeli realizirati.

Sprejeli smo sklep, da bomo tudi v naslednjem šol. letu posebno skrb namenili tistim aktivnostim za razvoj kakovosti, ki jih še nismo uspeli realizirati in so za razvoj kakovosti izobraževanja zelo pomembne.

3.2.Rezultati samevalvacije in predlogi ukrepov

Tudi rezultate samoevalvacije, ki smo jo izvedli na štirih področjih, smo obravnavali na sestanku komisije za kakovost 13. 9. 2011. Pripravili smo predloge ukrepov za tista področja, na katerih smo dosegli slabše rezultate.

O rezultatih samoevalvacije in predlogih ukrepov smo dne 19. 9. 2011 razpravljali na pedagoški in andragoški konferenci.

Delo komisije za kakovost v šol. letu 2010/11 smo predstavili tudi članom sveta zavoda dne 26. 9. 2011. V. d. ravnatelja je rezultate samoevalvacije predstavil tudi predstavnikom staršev naših dijakov na sestanku sveta staršev 2. 10. 2011.

   3.2.1. Doseganje ciljev izobraževanja

Da bi tudi v prihodnje sledili smernicam za izboljšanje kakovosti pri doseganju ciljev izobraževanja, bodo učitelji v šol. letu 2011/12 ponudili dijakom pogovorne ure. Tako bodo imeli dijaki tudi izven rednega pouka možnost za pogovor z učiteljem določenega predmeta. Predvsem pomembne bodo te ure za tiste dijake, ki se pri urah pouka ne upajo izpostavljati, imajo pa vprašanja, na katere bi želeli dobiti odgovore.

Tako kot v prejšnjih šolskih letih bodo tudi v tem šolskem letu razredniki v okviru razrednih skupnosti vzpodbujali medsebojno učno pomoč dijakov z boljšim učnim uspehom tistim dijakom, ki imajo pri posameznih predmetih slabše ocene.

   3.2.2. Praktično usposabljanje z delom

Ker so bili rezultati samoevalvacije na tem obravnavanem področju zelo dobri, nismo predvideli posebnih ukrepov za razvoj kakovosti.

Smo pa uresničili željo delodajalcev, ki so jo izrazili pri lanskoletnem anketiranju in jih v okviru Dnevov orhidej 7. 4. 2011 povabili na srečanje v šolo, da bi izmenjali izkušnje med saboj in z učitelji, ki dijake pripravljajo na praktično usposabljanje z delom. Srečanja so se udeležili trije delodajalci.

   3.2.3. Odnos dijakov do narave in okolja

Učitelji razredniki na razrednih urah dijake ponovno opomnijo na pomen ločenega zbiranja odpadkov.

Na vseh šolskih hodnikih je potrebno pregledati namestitev košev (posod) za ločeno zbiranje odpadkov. Koše je potrebno opremiti z informacijami, za katere vrste odpadkov so namenjeni. Manjkajoče posode/koše je potrebno nadomestiti. Za izdelavo košev in oznake na koših bodo poskrbeli dijaki aranžerskih razredov pod mentorstvom učiteljev.

    3.2.4. Zadovoljstvo udeležencev izobraževanja odraslih

Rezultati samoevalvacije kažejo na visoko stopnjo zadovoljstva udeležencev izobraževanja odraslih z izobraževanjem na naši šoli. Veliko skrbi pa bomo tudi v prihodnje namenili organizaciji izobraževanja s prilagajanjem govorilnih ur učiteljev udeležencem izobraževanja. Udeležencem bomo ponudili govorilne ure in možnost za opravljanje izpitov v dopoldanskem in popoldanskem času in poskrbeli za redno komunikacijo tudi s pomočjo e- pošte. Učitelji, ki poučujejo v izobraževanju odraslih, bodo poskrbeli tudi za ustrezno učno gradivo, ki bo dostopno v naši knjižnici.

Poročilo o delu komisije za kakovost za šolsko leto 2010/11 je Svet zavoda Šole za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje potrdil dne 26. 9. 2011.