Skip to main content
Šola za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje, Srednja poklicna in strokovna šola

POROČILO O DELU KOMISIJE ZA KAKOVOST ZA ŠOLSKO LETO 2018/19

Komisija za kakovost se je v šolskem letu 2018/19 sestala na treh delovnih sestankih, na katerih smo sprejeli odločitev o področjih presojanja kakovosti za šolsko leto 2018/19, pripravili instrumentarij za presojo in izpeljali presojo. Dogovarjali pa smo se tudi o izpeljavi drugih aktivnosti na področju kakovosti.

Sestavo komisije za kakovost za šolsko leto 2018/19 je na predlog ravnateljice potrdil svet zavoda.

Na osnovi 68. člena Zakona o izobraževanju odraslih (ZIO-1) (Uradni list RS, št. 6/18) smo v mesecu avgustu 2018 pripravili Akt o sestavi, mandatu in nalogah komisije za kakovost Šole za hortikulturo in vizualne umetnosti Celje in ga posredovali v obravnavo in potrditev na svet zavoda šole. Svet zavoda ga je potrdil 24. 9. 2018.

Kakovost našega dela smo v šolskem letu 2018/19 presojali na več področjih:

  • Zadovoljstvo učiteljev

Zanimalo nas je zadovoljstvo učiteljev z informiranjem o dogodkih in aktivnostih na šoli, z organizacijo pouka in drugih dejavnosti, njihova ocena sodelovanja z vodstvom šole, ocena medsebojnih odnosov, zadovoljstvo s prostori in opremo, z možnostmi za sodelovanje pri projektih in z zunanjimi institucijami. Anketni vprašalnik smo sestavili v okviru komisije za kakovost. Spletno anketiranje smo izvedli v mesecu marcu in aprilu 2019. Anketni vprašalnik smo poslali sedemindvajsetim učiteljem, izpolnjenih pa je bilo triindvajset anket.

  • Zadovoljstvo udeležencev izobraževanja odraslih v formalnih programih izobraževanja z organizacijo in izvedbo izobraževanja

V mesecu juniju 2019 smo izvedli anketiranje udeležencev izobraževanja odraslih. Ugotavljali smo njihovo zadovoljstvo z vsebino in načini informiranja, z učnimi gradivi, s prostori in kako so se jim uresničila pričakovanja, zaradi katerih so se vključili v izobraževanje na naši šoli. Anketni vprašalnik smo letos dopolnili z vprašanji o različnih načinih podpore, ki jih učitelji nudijo udeležencem izobraževanja. Pregledali in dopolnili pa smo tudi  vprašanja  o zadovoljstvu udeležencev z različnimi vidiki učiteljevega dela. Anketiranje smo izpeljali s pomočjo spletne aplikacije e SurveysPro. K anketiranju smo pozvali vse tiste udeležence izobraževanja, ki so v letošnjem letu opravljali izpite ali  opravili katero izmed obveznosti v izobraževalnem programu. Na vprašalnik je odgovorilo osem udeležencev.

  • Zadovoljstvo udeležencev (dijaki, odrasli) z organizacijo in izpeljavo neformalnih oblik izobraževanja (tečaji, delavnice, druga krajša in daljša usposabljanja)

Uporabili smo  instrumentarij za spremljanje zadovoljstva udeležencev na usposabljanju za NPK zeliščar pridelovalec, za udeležence tečaja za izvajalce ukrepov varstva rastlin in za udeležence tečaja Varno delo s traktorjem in traktorskimi priključki. Anketiranja smo skozi celotno šolsko leto izvajali v pisni obliki. Pripravili smo analizo anket in z rezultati seznanili izvajalce posameznih usposabljanj.

O rezultatih presoje smo razpravljali na pedagoško andragoški konferenci v mesecu juniju 2019 in na sestanku komisije za kakovost v mesecu septembru 2019. Na osnovi rezultatov presoje smo pripravili daljše poročilo o delu komisije za kakovost za šolsko leto 2018/19 in izvleček tega poročila objavili na spletni strani šole pod zavihkom kakovost. V primeru  ugotovljenih pomanjkljivosti in slabih ocen bomo v Akcijskem  načrtu za šolsko leto 2019/20 pripravili aktivnosti za razvoj kakovosti.

Z imenovano svetovalko za kakovost v izobraževanju odraslih smo tudi v letu 2018/19 sodelovali v omrežju svetovalcev za kakovost, ki ga koordinira Andragoški center Slovenije. Skupna naloga v tem šolskem letu je bila osredotočena na ugotavljanje aktivnosti vsakega posameznega učitelja pri presoji kakovosti svojega dela.

V ta namen smo pregledali in dopolnili anketni vprašalnik o zadovoljstvu udeležencev izobraževanja z vprašanji o različnih načinih podpore, ki jih učitelji nudijo udeležencem izobraževanja in  o zadovoljstvu udeležencev z različnimi vidiki učiteljevega dela. Na andragoški konferenci v mesecu juniju 2019 pa smo z učitelji izvedli razpravo o tem, kako naj učitelj sam spremlja kakovost lastnega dela. Potekalo je svetovanje učiteljem o možnih načinih spremljanja kakovosti lastnega dela. Pripravili, predstavili in poslali smo učiteljem nabor možnih vprašanj/opornih točk za anketiranje in/ali skupinske razgovore učitelja z udeleženci. Spodbujali smo jih k izpeljavi presoje kakovosti njihovega lastnega dela. Učitelji so se dobro odzvali na pobudo, da bi v prihodnje bolj sistematično spremljali kakovost lastnega dela. Že v letošnjem šolskem letu so vsi izpeljali kolegialne hospitacije (vsak učitelj enkrat v vlogi hospitanta, enkrat v vlogi hospitiranca). Po izvedeni aktivnosti so opravili pogovor in pripravili zapis o ugotovitvah. V juniju (ob koncu pouka) so učitelji anketirali udeležence in/ali izvedli skupinske razgovore z udeleženci o kakovosti lastnega dela.

V okviru omrežja svetovalcev za kakovost pa smo letos aktivno sodelovali tudi pri projektu Tedna vseživljenjskega učenja s promoviranjem aktivnosti, ki jih sodelujoče izobraževalne organizacije izvajamo na področju presojanja in razvijanja kakovosti in s promoviranjem vloge svetovalca za kakovost v izobraževanju odraslih. V ta namen smo na naši šoli na spletni strani in na FB strani objavili krajši zapis o dogodku in predstavitveni filmček o kakovosti, ki so ga izdelale strokovne sodelavke na ACS.

Skrb za kakovost in vlogo svetovalca za kakovost v naši izobraževalni organizaciji pa smo 14. 6. 2019 predstavili tudi na državnem tekmovanju Biotehniških šol, ki je potekalo na BIC Ljubljana. Predstavitev na stojnici v Botaničnem vrtu smo na vabilo BIC Ljubljana izpeljali skupaj s svetovalcem za kakovost iz BIC Ljubljana.

Tudi v šolskem letu 2018/19 smo skrbeli za urejanje in dopolnjevanje zavihka kakovost na spletni strani šole.